rubrik?



igår var det fest hos bella! tessie, fredrik, maja och jag förfestade hos henne och sen bar det av till harrys! lite krångel med gästlistan då vi skulle in, men det löste sig i alla fall. schlagerdängor och karaoke. kan det bli bättre?
en grym kväll.
hemma ganska tidigt, tack och lov. gick vid två-tiden tror jag. köpte mat på hakepi och åt den då jag kom hem. har ett missat samtal vid kvart i tre, så då sov jag i alla fall.

jobb idag, tolv till sex - men som vanligt fick jag jobba över (två timmar). katalogsläppet var ju denna vecka, så ikea har hur många besökare som helst. helt sanslöst. och så blir ju alla hungriga såklart.
igår hade vi försäljningsrekord i restaurangen. sålde för sex tusen mer än vad det legat på förut - och det var en långlördag, då vi har öppet till tjugo:nollnoll, så då är det förståeligt att det blir mycket pengar som rullar in. men en helt vanlig torsdag! nu förstår jag hur mycket det verkligen var igår, och hur mycket vi kämpade med för lite bemanning. ojoj. jag stod och serverade köttbullar nonstop mellan klockan tolv och fyra. hann inte ens ta min rast. kaos.
men idag var det inte riktigt lika mycket, men det var en del i alla fall. för att vara fredag.
i morgon och på söndag är det jobb igen. jobbar som kock då också, tack och lov. skönt att slippa vara biträde. åtta-sjutton jobbar jag så det blir nog att krypa ner tidigt ikväll för min del.

var i stallet med anna efter jobbet.
stackars hästen har tappat en framsko för en vecka sen och nu markerar hon på det benet. ajaj. så det blev inte så mycket rida.
och på tisdag åker hon hem till uppsala igen. jag följer med som sällskap och hjälp vid på- och avlastning. det kan behövas. i alla fall då hon ska in i transporten. hon har blivit lite kinkig för det de senaste åren. dumheter. åker hem på onsdagen igen med annas mamma.

seabiscuit på tv nu!

Kommentarer
Postat av: s

kareoke är ju hur kul som helst. (och jag har redan slutat amma)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback