vad fan!?



känner att det kanske är dags för en liten uppdatering.

har inte gjort så mycket annat än jobbat sen jag kom hem. puh.
har inte riktigt återhämtat mig från resan ännu. alla dessa intryck och sedan den ömma kroppen efter allt gå och stå och sova i den hemska hotell-sängen.
sakta börjar jag komma tillbaka i verkligheten.

på jobbet är det verklighet.
uschans.
har dock varit relativt lugnt hos oss i restaurangen denna vecka. vem hinner äta då man handla klappar liksom?
men idag var det fart på det! som sjutton! kanske för att ikano hade öppet till tjugotvå och alla ville äta billigt innan de började jaga klappar. jag vet inte.
mycket var det.
och efter kom vi.
och jag fick lämna stackars sandra själv. var tvungen att åka hem innan anna kom. sen kom bella och helle. vi åt pizza och fruktsallad och myste. god jul-ade och sådär. haha. vilket dumt ord.
ja, jag är ju lite dum.

men vad fan!?
kollade min mobilräkning nu för jag skulle betala den så pengarna dras i morgon.
2400 spänn!!!
och av de var endast 31 kronor från frankrike. vad fan, liksom!?
kom på att min lilla mobil blev ju stulen... men vem ringer inrikessamtal för så mycket pengar (2000 kanske) på max tio timmar? ja, någon i alla fall.
eller så är det så att de råkat skriva en tvåa framför fast det inte ska vara något. så att jag alltså ska betala 400 vilket är mer rimligt. jag räknade ut minuterna som var ringda med min avgift, och då stämmer den teorin. men jag ska ringa kundservice i morgon bitti och höra med dem, om de kan ta fram en specifikation och kolla på den. hoppas innerligt att min teori stämmer. om att de råkat skriva en siffra för mycket. för sådär mycket pengar har inte jag! inte nu. aldrig. typ.
och jag vet inte om jag kan slippa betala det som är ringt för då mobilen inte var i mina händer... dunno.
kundservice öppnar sju i morgon, håll tummarna!

imorgon ska jag dock köpa ny mobil!
pratade med maritas pojke johan på the phone house, och han gav mig en trevlig deal! så imorgon efter jobbet blir det att åka dig och handla!
om jag nu inte åker på den feta mobilräkningen förstås...
eller så får jag helt enkelt låna mer pengar av pappa. inte bra, inte bra. helle och bella sa att jag kunde låna av dem. och räntan blev att jag lagade mat någon gång. men det känns dumt. det är så mycket pengar.

jaja, nu ska vi inte spekulera mer i det. det kanske inte är så farligt ändå.
ska försöka sova gott nu i alla fall, upp och ringa kundservice klockan sju och sen jobb vid nio.

sov gott!

Kommentarer
Postat av: Tessie

Jag tycker att god jul-ade var ett ruskigt bra ord. btw så håller jag tummarna åt dig imorrn!

Postat av: Cattis

Lycka till med mobilräkningar och allt nu! och God jul! kram/ Cattis o Binning

2006-12-23 @ 10:36:15
URL: http://cattise.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback