exhausted.



så då var det avklarat!
igår var min sista dag på min åttadariradvecka. puh! haft enbart långa stänga-pass denna vecka. igår kände jag av hur trött jag var. ojoj, vad fel det blev i kassan hela tiden.
nu är jag ledig fyra dagar. underbart!

i torsdags var jag och såg pirates.
johnny depp.
behöver inte säga mer.
och vad är oddsen att alla ser den filmen samma kväll, samma tid?!

var i stallet igår efter jobbet.
hästen var helt tokig!
till en början var både jag och anna säkra på att en utav oss (minst) kommer flyga av.
men vi satt kvar och hon var snäll. bara extremt stressad. och brunstig. trodde valackarna och stoet i andra hagen var fina hingstar. haha. så fel man kan ha.
men om man inte visste att virran var ett sto, skulle man definitivt ta henne för en hingst. helt tokig.
men så fint hon gick! det var mäktigt!
får försöka tajma in tävlingar just då hon är högbrunstig, tror jag. då vinner vi allt! hehe. förutom western kanske...

idag:
tvättstugan i morse. klockan sju. gäsp. inte får man sova ut då man är ledig, inte.
väntar på att anna ska sluta jobba nu, så hon hämtar mig. vi ska till stallet. of course.
hem till henne så hon duschar och byter om.
hem till mig.
laga mat.
jag duschar och byter om.
sen är det kalas!
jag, anna och bella. mys!

imorgon:
drar jag, helle och bella till bellas släkts lantställe utanför nyköping (studsvik); byggninge.
ska bli så skönt!
hoppas på fint väder vid kusten så vi kan sola och bada. kommer hem sent tisdag kväll.
min enda "semester".

nähäpp - nu ska jag byta om till ridkläder!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lotta :) så trevligt att du har lite hästar i ditt liv igen :) spana in min sida och se vad jag sysslar med - egenföretagare nu vet du ;) I övrigt är det massor att stå i - flytta in i hus, storstäda och renovera stall, passa hästar (alla är skönt nog på bete nu, har ingen igång - rida skulle jag inte hinna just nu!) valpen är på Strömsholms Djursjukhus för utredning - hade hög feber och var jättedålig :( Men som sagt - kolla in sidan och kom gärna på besök framåt hösten!!
Kramar Maria (genusv.1 :))

Postat av: Cattis

LOTTA! jag har hittat dig, hurra! du dissar ju lunar, hur ska jag annars få tag i dig?! vavava?! hoppas att du mår super och att allt är bra med jobb o kärlek o allt. nu ska jag läsa resten av din blogg. kraaam! Cattis

2006-07-23 @ 12:18:34
URL: http://cattise.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback