sjukling.



woho. tvåhundra besökare. etttusenfyrahundranittiosju sidvisningar. inte så illa.

har inte så mycket att förtälja om helgen. det har inte hänt så mycket  eftersom jag har legat i sängen och mått dåligt. usch.
det började i fredags kväll. illamående, matt i kroppen, halsont, feberkänningar (hade säkert feber, men har ingen termometer så jag kan inte kolla). men det var bara att jobba i lördags i alla fall! på mezzo. de har ju ingen att ringa in där och det var bara jag, claes och johanna den dagen. behövdes en tredje, så en alvedon senare var jag på jobbet! tur att det var hyfsat väder hela dagen och inte alltför mycket att göra. kom en rush då det började regna, men det klarade vi galant!

sjukanmälde mig igår och idag.
men idag mår jag så mycket bättre.
bara halsont men det kan man leva med.

var med anna i stallet igår.
verena!
världens bästa häst!
anna tyckte jag behövde lite frisk luft. men jag skulle inte göra någonting, bara titta på. och det gjorde jag tills anna frågade:
vill du inte rida lite? jag ser att du är lite sugen...
och det var jag ju! har inte ridit virran på över ett år!
så svingade mig upp i sadeln i gympaskor och shorts (inget jag rekommenderar i lädersadel. ajaj.) och red tio minuter kanske. samma häst. samma underbara häst!
men hon går bättre nu i höger varv. mycket bättre.
men jag har inte ridit ordentligt i över ett år! bara tre-fyra turer i skogen.
inte hård träning på ridbana.
men det sitter i. någonstans. det är väl som att lära sig cykla. har man en gång lärt sig, glömmer man inte.
blir en tur till stallet ikväll också, och då ska jag rida längre! mys.
det finns en underbar shire-häst i det stallet. han är bara fyra år men redan enochåttiotre i mankhöjd! han kommer bli S T O R ! jättefin och jättesnäll. jag är förälskad. hihi.

nu ska jag kanske försöka städa lite. diska, kolla om det finns tvättstuga.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback