clean- and laundry day.



today's the day.
idag ska jag städa hela lägenheten, minsta vrå. så ska jag diska och tvätta.
skönt.
känns som om jag inte lyft ett finger hemma på över en vecka. städat har jag nog inte gjort på tre veckor. har inte hunnit med allt i skolan, men idag är det en ledig dag.
underbart.
ledig.
det var ett tag sen man hade den här känslan.

och i kväll klockan nitton är det islandshäst som gäller.
yeah!
ikea-gänget ute i skogen till häst.
lovely.
jag har inte ridit sen påskafton. då lånade bella en häst till mig i hennes stall. jag är van vid att rida min lilla verena, 145 cm i mankhöjd. nu skulle jag rida tequilo, ca 175 cm i mankhöjd - det vill säga lika hög som jag är lång! shit. han var stor. men snäll och mysig. men stor! komma upp gick ju bra, från en pall. värre var det att hoppa ner, hur långt som helst till backen ju. läskigt. men det gick ju bra =0)
innan jag red tequilo så hade jag inte ridit sen innan sommaren typ, nästan ett år alltså.
och ikväll är det dags igen. två timmar turridning i skogen. mysigt.
hoppas det blir mycket tölt och galopp.

igår var jag hos frissan.
så skönt!
nu är jag ljus igen, så gott som lika blond som innan, men lite mörka inslag är ändå kvar.
hon skulle bara toppa, men det var så slitet så det känns inte som om jag har något hår kvar i alla fall. men, men. det blir väl långt någon gång. fast just nu känns det som om det står ganska still faktiskt.

  Jag då                                                                               Jag nu

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback