heldag på landet.



dagens citat: får jag stå för: om jag vore en söt liten pärlhöna skulle jag bli jätterädd om ernie kom och satte sig på mig!

dagens motcitat: får anna (och mika) stå för: jag tror inte du skulle ha något emot om ernie kom och satte sig på dig, även om du var en söt liten pärlhöna.

dagens citat 2: får anna stå för: jag kommer aldrig bli en söt liten pärlhöna.



det sammanfattade nog våran heldag på landet ganska bra. haha.
det var mysigt.
bella och anna hjälpte till med fåren (vi blev för många där inne i stallet om alla varit med) medans jag och mika rastade veterinärens hundar (söta i ansiktet, men i övrigt såg de ut som två korvar och de kunde inte riktigt gå fot.)
besöket hos sarah var mysigt. hon bor fint där. men det är mitt ute i ingenstans. bokstavligt talat.

dagens djur: får bli alla de vi pussat på - hundar, katter, får (lamm, baggar, tackor), höns, ernie (den största tuppen jag har sett!), hästar (och föl), kor (och kalvar).

tjohej! en dag på landet i solen. aldrig fel!

nu är det duschen (luktar alla ovan nämnda djur, mest lagård) sen är det pysselkväll!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback