innebandy.



nu är jag helt slut.

jobb till halv två.
sen har jag jagat hela tornby runt efter blåa eller röda plastmuggar till bellas avskedskalas på fredag (high school-tema, of course! vad annars då hon ska till staterna i ett års tid? hehe), men hittade inga. det slutade med att jag köpte vita pappmuggar av min kära arbetsplats och sitter nu och målar amerikanska flaggan på dem. bilder kommer senare! de blir riktigt fina. jag är nu klar med tio av ungefär fyrtio stycken. har guldstjärnor så det räcker till fyrtiotvå muggar, om jag inte sabbar någon stjärna - vilket kanske inte är helt otänkbart.

när jag kom hem käkade jag lite och pysslade med muggarna.
kom hem från vasahallen för kanske en halvtimme sedan. har spelat innebandy med ett glatt ikea-gäng. ingen kondition har jag! usch, det är illa. men från och med nu ska jag spela varje onsdag jag kan - förstår inte varför jag inte hängt på tidigare - det är grymt kul! mika har ju varit ensam tjej väldigt länge nu, men från och med nu blir det en till östrogen-fylld person på planen!
två mål bidrog jag faktiskt med till vårat lag! (även om vi i övrigt förlorade ganska stort, men vaddå då?! det andra laget hade ju med sig två före detta hockeyspelare. jaja. viljan som räknas - och jag har nog betydligt mycket mer vilja än skills! hehe.)

så, träningsverk och en dag på ganymeden väntar i morgon!
och nu väntar duschen och sängen.

gäsp.
sov gott!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ooh! Du får berätta mer om festen! Låter ju jätteroligt!


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback