morgonpromenad & scones.



tidig morgon idag.
mika ringde vid strax före åtta, och sen gick vi ut och gick en sväng upp mot rydskogen. men det var så fruktansvärt halt, kallt och blåsigt så vi gick inte sådär jättelångt. ett par kilometer kanske.
sen tog vi bilen till maxi där jag inhandlade frukost.
sen bakade jag scones till oss. drack te och myste. såg på de bästa scenerna ur dirty dancing. finns det någon bättre film?! (förutom grease och pretty woman - alla tre ligger lika på min lista i alla fall.)

hade tänkt städa då mika gått (runt tio-tiden), åka till polisen och skaffa nytt pass inför paris-resan. men jag somnade (of course) i soffan. som en stock. ajaj. hela dagen har gått nu. men, men. polisen har bara öppet till sexton:nollnoll. jag får nog cykla dit på fredag morgon istället, innan jag börjar jobba.

ikväll är det harrys som gäller! med bella och tessie - girls' night out! yeah!
bella har (of course) fribiljetter till buffé och dricka.

bara det inte blir som förra gången... haha.
bella och jag anlände strax efter arton:nollnoll med hennes föräldrar. åt mat och drack girigt.
sen säger de att det är gratis i baren fram till klockan tjugotvå (öl, cider och vin). yeah! sa bella och jag och tittade på varandra. hur många öl kan vi hinna med då?!
(jag tappade räkningen vid tio stark, en cider och ett glas rödvin. och allt detta på bara fyra timmar ungefär.)
klockan tjugotre var bella uppe hos sig och mådde dåligt. jag vinglade omkring ensam på stan. gick upp till bella för att "ta hand om henne" (jag var minst lika full själv). spydde och cyklade hem (nada minne av detta!). däckade i min säng ganska så fort.
inte bra... men damn, vad kul (till en början)!
och såhär såg vi ut för ett år sedan. tihi. i fyllan och villan på harrys.

    

vi får ta det lite coolt ikväll, tror jag.
jobb klockan nio imorgon (skulle börjat tolv, men på grund av sjukdom behövde de mig som b-kock istället). fler timmar, det tackar jag inte nej till.

nu väntar disken efter bakandet i morse!
ingen lust alls...
men jag måste.
och så måste jag plocka iordning innan tessie och bella dyker upp någon gång efter sjutton. packa upp väskan kanske? hmm. orka?


och när det kommer till kallingarna igen:
haha, ja du, annika:
jag har också funderat på det där. hur han kunde gå ifrån sina kalsonger. men han kanske hade ett extra par med sig? hmm. ingen aning. det är ett mysterium. eller så hade han bara extremt bråttom? tror att vi får forska lite i det där. jag kan komma med en uppdatering då jag vet mer. hehe.
de är inte speciellt snygga heller. haha. men de har väl ett affektionsvärde för honom i alla fall, eftersom det är "turkallingarna". sicken tur att gå ifrån dem då. ha!


Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback