en svår och jobbig grej.



jag borde ha läst den där texten vi ska öva diskursanalys på imorgon.
men jag har inte gjort det.
jag struntade i det.
bad, lotta. bad.
men hemtentan är i alla fall utprintad och färdig för inlämning på forum klockan tio:nollnoll.
men jag är inte nöjd. men det är jag å andra sidan aldrig.
prestationsångest.

jenny och jag tog en lång-fika.
som vanligt massor att prata om.
mysigt.

sen var det desperate housewives på tv och sen hamnade jag här.
försökte mig på en dikt, men det sket sig.
lasses ord är så mycket vackrare än mina.

och snart är det påsk.
det rör mig inte ur fläcken.
påskafton - korv, påskdagen - korv, annandagen - köttbullar.
så ser min påsk ut!

vad ska jag ha på mig imorgon?
funderar på en slappdag med mysbyxor, trasiga gympaskor och en stor tröja.


"en dag försvinner jag ur dina ögon
som en svår och jobbig grej."
- yes, i will.

Kommentarer
Postat av: Bela

Den där låten lyssnade jag skiten ur för några år sen, den var mitt i prick på hur mitt liv såg ut då. Tur att man tillsist försvann som en svår och jobbig grej från den personens ögon, annars hade man nog dött av hjärtesorg. 4år av- och påförhållande var alldeles mer än nog.

Tack förresten för studera.nu länken, och komplimangen om håret ;).

Visst har du också sockerdricka? Har för mig det. Ska leta upp dig där nästa gång jag loggar in och säga hej.

Postat av: sandra

det är min favvo av winnerbäck. och precis som bela som var den låten mitt i rpick av mitt liv, för några år sen. snyft snyft. men det finns ju två versioner väl, en lugn och en lite mer... eh, icke lugn.

2007-04-04 @ 15:28:02
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: lotta

Bela: japp, jag har sockerdricka! sök på mitt namn eller hitta mig via sandra =0)

sandra & Bela: ja, den låten är helt underbar! just nu känns det som om det är jag som får låten skriven till mig. som att sista raden ska bytas ut till: det värsta ut av allt är att det här är sången från en kille till mig. eller nåt ;0)

sandra: det finns säkert en annan version, men jag har bara den lugna på någon skiva. men han har säkert gjort någon live-version någon gång med lite högre tempo =0)

2007-04-04 @ 18:03:11
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback