uppsala!



vilka dagar. ojojoj.
har haft det jättebra, förutom vissa små incidenter jag nu ska förtälja för er... hehe.
inlägget för hamna under festkategorin, även om vi inte enbart festade. fast nästan var det så. hmm.

tisdag:

anländer till uppsala strax efter fjorton:nollnoll. anna plockar upp mig på station och vi åker ut till gränby för att inhandla alkohol inför kvällen. sen drar vi och fixar gästleg till mig samt ett valborgskort, så jag kan gå på nation även på valborg! yeah!
hem till anna och laga mat, köttfärssås gjord på älgfärs. mums.
sen var det bara att korka upp vinet!
louise anländer vid nitton-snåret, direkt från jobbet, och hugger in på drickat hon också.
kopiösa mängder alkohol...
sen drar vi till snerikes och dansar järnet och häller i oss mer alkohol. hehe.



springer på legally blonde. hälsade lite där i fyllan och villan... hehe.
louise skadar sitt finger på glassplitter och lyckades bloda ner hela bardisken innan vi fick plåster. ajaj.

när kvällen lider mot sitt slut är det någon som stampar på min fot på dansgolvet. denna någon råkar uppenbarligen dra bort mina nitar på mina nya, fina skor och niten fastnar under foten på denna person som sedan stämplar mig. jag hann inte se vem det var. ajaj, vad ont det gjorde. men det gick över snabbt och jag kollade ju inte på foten. förrän vi skulle gå. ja, ni ser ju.

ajajaj

och sen fick jag sova i min alldeles egna tältsäng som väntar mig om två veckor igen, då det är valborgsfirande i uppsala. bredvid tältsängen har anna en grön växt, så i fyllan och villan skrattade jag åt att jag "sov i regnskogen".



onsdag:

anna och jag tar sovmorgon till tolv, halv ett sådär. skönt.
frukost och slapp framför teven.
sen bär det av till stallet när anna känner att hon är redo att sätta sig bakom ratten.
anna lånade en häst i stallet till mig, tintin. jättesöt och jättesnäll!



jättefint väder att rida i! blåste dock en hel del, men så fort vi kom in i skogen blev det lä. vi travade och galopperade på den smala stigen och jag fick ducka för en och annan gren. tintin är ju aningens större än virran.
sen kommer vi ut ur skogen och står och tittar på shetlandsponnyerna i hagen, små och söta! en som jag ville ta med mig under armen hem. en liten skäck på kanske ett år. sååå söt!

sen ska vi tillbaka samma väg.
och travar på den smala stigen tills virran tvärstannar och jag hör ett oj! från anna. svish! så har virran lyckats ta sig förbi mig och tintin på den smala vägen och skenar iväg. tintin är inte sen att haka på.
jag hann i ögonvrån se att det som fick virran att krypa ur skinnet var en gulklädd mountinbike-cyklist som kom i full fart uppför backkrönet.
jag som inte ridit på länge hamnar framför sadeln sittandes på tintins hals. tack och lov var han så stressad att han höll huvudet så högt han kunde. annars hade jag åkt i backen med en smäll.
vi hade bara tur att hästarna iallafall skenade på stigen och inte stack in i skogen. ojoj.
anna får till slut stopp på den extremt stressade verena, och tintin stannar bakom. jag ropar åt cyklisten att stanna, men han kommer igen i full fart! jävla idiot!
so here we go again.
sken genom skogen.
helvete vad fort det gick och helt okontrollerat.
anna får stopp på vilden igen och tintin stannar. cyklisten är nu bakom och jag säger åt honom att nu får han för i helvete stanna sin jävla cykel så vi kan få lugna hästarna och rida förbi! han stannar och säger: oj, blev de rädd?
nähä?! tror du?!
idiot!
men vi satt kvar och kom förbi och resten av ridturen gick bra.

på kvällen lagade vi bara mat och slappade.

torsdag:

stallet på morgonen. löshoppade hästen.
stannade till vid maxi och systemet.
hem och duscha.
till ofvandahls och köpa varsin studentska, som jag var tvungen att prova enligt anna. jättegod liten grön kaka med chokladfyllning!



mat och sen var det bara att öppna ölen igen.
jag messar louise en bild på peter - annas kyckling eller-vad-det-nu-är och skriver "peter hälsar att förfesten är igång. om du inte skyndar dig går han snart in på ditt vin!"



louise ringer sen då hon är på väg och frågar oroligt om peter druckit upp vinet...

strax efter halv nio tar vi taxi till stockholms nation.
kopiösa mängder alkohol.
hehe.


jag springer ut för att hälsa på julia. mycket trevligt!
får ta mer snack på valborg!

louise skadar sitt andra finger och får be om ytterligare ett plåster!
hon och jag är otursförföljda... vad ska hända på valborg?




fredag:

tåg hem vid nio:femtio. mådde inte bra på resan. hehe.
men nu är jag hemma igen!
hyfsat välbehållen i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Mariel

Ojoj, vad kul du verkar ha haft det. Stackars din fot, dock :/ Jag rös i hela kroppen när jag såg blodet. Snygga skor iaf! Haha. Är det de med lite kilklack som finns i svart och vitt med guldnitar?

2007-04-13 @ 17:52:49
Postat av: lotta

Mariel: hehe. men det gjorde inte så fruktansvärt ont. det som är så skumt. men alkoholen bedövade väl den värsta smärtan antar jag... 8-) hehe. japp, de skorna är det! fast mina har silvernitar. finns i ljusgult och silvergrått också =0) måste försöka ta dem till en skomakare, och se om han kan göra något snyggt.

Postat av: Maria

Men herregud vad livat du haft :/ Och respektlöst folk träffar man tyvärr på lite då och då när man sitter till häst :( Skönt att höra att du är hyfsat välbehållen iaf ;)

2007-04-13 @ 19:02:07
URL: http://m4ri4.blogg.se
Postat av: sandra

du får inte visa såna skräckbilder, jag kommer ju inte kunna sova sen ju! (syftar på din fot).

2007-04-13 @ 19:44:20
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: lotta

Maria: ja, jag vet. har stött på alltför många respektlösa människor som stått på marken då jag själv suttit till häst. men jag är så ovan nu, så därför blev jag extra förbannad! =0P

sandra: haha, vad bra att det var foten du syftade på och inte våra nyllen på festbilderna ;0) även om de kanske inte är sådär jättevackra heller 8-) hehe

2007-04-14 @ 02:07:43
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Sandra

Aj, aj. Vad ont det måste gjort (om du var nykter vill säga). Hörde att ni skulle fika idag, jag skulle gärna komma men jag hinner inte... får bli en annan gång

2007-04-14 @ 11:41:28
URL: http://snuttifikation.blogg.se
Postat av: lotta

Sandra: haha. nykter?! jag?! hahahaha ;0) inte då. tur det =0P även tur att jag var extremt full då anna skulle tvätta såret. jag svimmar annars =0/. vad synd att du inte kan haka på! men det blir fler gånger =0)

2007-04-14 @ 12:32:50
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Louise

Haha. Uppsala låter som en skräckupplevelse! Lovar att ladda upp med ett stort paket plåster inför Valborg... så du törs komma tillbaka din stackare!

2007-04-14 @ 16:43:35
Postat av: lotta

Louise: haha, det låter bra! STORA paket plåster, tack =0) så det räcker till dig också ;0)

2007-04-14 @ 18:31:08
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Maddis

låter som en himla kul tripp, trots att foten såg ganska läskig ut. inte samma fot som förra gången va? :)

2007-04-16 @ 00:01:53
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: lotta

Maddis: samma fot som när? ;0) det är samma som jag stukade senast. min högra fot har jag stukat två gånger. den vänstra en gång (sist) och nu blev jag stämplad på vänsterfoten. jag och mina fötter... 8-)

2007-04-16 @ 17:39:44
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback