ikea-snusk.



det här inlägget är till maddis, för att hon frågade.
det handlar om det här med att läsa av kunder. vilka man kan och inte kan skämta med och så.
jag brukar vara ganska bra på att läsa av folk. men inte denna dag.


det var en helt vanlig helgdag i ikeas korvbar.
lång kö och massa att göra.
ett par i kanske trettio-årsåldern kommer fram och mannen tittar på mig och säger:
hej, jag vill ha sex!
självklart menade han sex stycken korvar, men jag kunde ju inte låta bli att med glimten i ögat säga:
jadu, det blir dyrt!
varpå mannen tittar förbryllat på mig och säger lite osäkert:
nae... det blir väl trettio, va?

så där stod jag med tappat ansikte och visste inte vart jag skulle ta vägen. samtidigt som det var lite generande så kunde jag knappt hålla mig för garv. speciellt inte med tanke på att kvinnan som var med honom (troligtvis flickvän) flinade stort och antagligen hade förstått vad jag syftade på.

Kommentarer
Postat av: sandra

haha! han hängde verkligen inte med där. haha.

Postat av: lotta

sandra: nej, jag vet =0P haha.

2007-08-15 @ 00:49:09
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Maddis

hahah... undrar om han skrattade eller skämdes när frun/flickvännen förklarade sen, vilket hon antagligen gjorde.
jag är också ganska bra på att läsa av folket som kommer in, men bara för att man kan skoja med dom kanske man inte ska dra in snuskigheter. sånt kan ju va känsligt ändå..

2007-08-15 @ 17:09:51
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: Tessie

Jag tycker bara att det är härligt när folk inte fattar skämt, då kan man njuta av tanken hur personen ser ut när poletten ramlar ner sen. Så länge du inte blir utskälld för snuskiga skämt så är ju allt lugnt!

2007-08-15 @ 17:16:39
Postat av: annika

ha ha ha ha

2007-08-15 @ 17:59:55
Postat av: lotta

Maddis:

nej, jag vet. men det är ju snuskigheterna som är roligast ;0) oftast brukar det gå bra, men inte denna gång. haha.

Tessie:

haha, precis! hade gärna stått nära då tjejen berättade för honom. moahahaha!

2007-08-15 @ 22:31:41
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback