nolle-p, dag 1.



igår var det första skoldagen. introduktion och rundvandring. lunch med faddrarna på kåren.
allt verkar kalas!

på kvällen var det "häng i tybble" där vi lekte diverse lekar; namnlekar, kramlekar, "ägget-kyckling-dinosaurie-terminator"-leken med mera.
sen var det fest och korv med bröd.
massor faddrar från samvetet och ännu fler nollor.
har bekantat mig med massa trevligt, roligt och galet folk!
när de flesta dragit från festlokalen var det dags att ta sig vidare mot universitetsområdet och småpubarna/efterfestplacen där. jag var en av få nollor som stannade så länge (surprise? - not! haha) och lyckades skrapa ihop hela sju guldstjärnor under kvällen (fjäsk för faddrar = guldstjärna, flest stjärnor = årets nolla efter avslutad nolle-p, årets nolla = nästa års faddergeneral! - det ska jag fan bli!)

på hemvägen cyklade jag dock vilse. oj, så vilse.
jag försökte mig på att gena, men det gick inte så bra.
tack och lov gick det två killar på vägen så jag frågade dem åt vilket håll sjukhuset låg (eftersom jag för tillfället bor i närheten av det) och de svarade bara: ojoj, lille vän - nu är du ute och cyklar...
haha.
jag hade cyklat flera kilometer åt helt fel håll. så det kan gå. men sen kände jag igen mig igen! inte den vägen jag planerat att ta, men vad fan - hem kom jag ju!

kvällen var underbart rolig!
bidrar med lite bilder från kvällen:
(fler bilder finns på facebook)
















Kommentarer
Postat av: arne

Kul att du hade så roligt Lotta.

2007-08-31 @ 17:15:47

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback