choklad & glass.



jag blir inte klok på vissa texter vi får.
dumma skola.
fattar nada.
men får väl klara ut det på gruppmötet imorgon. de andra tjejerna är nog lite mer skärpta än jag. hehe. jag är så liten. de har liksom läst klart sina fyra-fem år redan. jag har inte ens börjat. typ.

febern är nog borta.
men det värker i kroppen.
främst axlarna.
jag har ingen energi, men ingen mat smakar bra.
försöker kurera mig med marabou daim. undrar om det går?
gott är det i alla fall.
men jag har så ont i halsen, så det är inte skönt att svälja.
får gå över på glassen istället. hihi.
glass och oc. så får det bli!
klockan tjugo.

hemma idag.
pallade inte att gå upp till föreläsningen. låg och svettades och frös omvartannat i mina lakan (läs duntäcke och överkast). sen när jag skulle upp inför gruppmötet pallade jag inte det heller.
det var väl en timme sedan jag började känna mig lite bättre.
så nu är det bara att ta tag i skolan igen!
yeehaaw!

not.


blev lite pissed på det där programmet på tv igår.
kvinnor som slår män.
jättebra att de belyser att även kvinnor misshandlar sina män! det är viktigt. det är inte bara kvinnor som är offer i samhället. inte det jag blev irriterat över.
utan det faktum att de pratade om att mönstret för alla män som råkat ut för sådana kvinnor var detsamma: hur det gick från en sak till en annan; isolisering, våld och hot.
men varför sa de inte att precis samma mönster förekommer hos misshandlade kvinnor?!
de kunde bara ha nämnt det liksom.

eller, vad tycker ni?

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback