sjuk.



helgen var jättebra!
vi hade extremt tur med vädret, endast ett par skurar strax före och strax efter silllunchen. sen var det sol under själva tävlingarna.
jag slutade delad åttondeplats av arton deltagande (min bästa placering hittills). mamma kom två och lillasyster delad tredjeplats.

däremot hade jag lite ont i halsen redan i fredags kväll. det höll i sig hela lördagen. men det var ju bara lite halsont så det var ingen fara. men sen natten till igår. då vi sov i tält (jag, mamma och yngsta kusinen oskar, som så gärna ville sova i tält) frös jag som en tok! fast de andra två sa att det var jättevarmt i tältet. inte bra.
tack och lov var oskar så gosig så han låg i princip på mig hela natten - det blev lite varmare då i alla fall!
när jag kom ner till tältet så hade han krupit ner i min sovsäck och hade precis innan sagt till mamma: här vill jag sova, för det luktar som lotta.
så söt!

sen när jag vaknade i går morse hade jag feber. garanterat.
somnade så fort jag satt mig i bilen i princip och sov hela vägen hem, för att sedan sova hela dagen igår. inte bra.
så idag är jag hemma från jobbet.
tror att febern är borta, men jag har värk i hela kroppen. ont i halsen och i huvudet. vet inte om jag kan jobba imorgon. vore ju dumt att smitta ner mina kollegor och alla gäster då jag portionerar mat.
samtidigt får jag så dåligt samvete, då jag vet att de behöver mig på jobbet.
men man måste ju tänka på sig själv också.
ska ringa senare vid lunch och höra hur det har gått. för som jag känner mig nu kan jag inte jobba imorgon heller.

nu ska jag äta lite mer fil (det enda som går ner, det enda som inte gör ont då jag sväljer).

bilder från helgen kommer så småningom!

Kommentarer
Postat av: sandra

vad har du tävlat i?

Postat av: Maddis

aaw, vad gulligt sagt av din kusin. hur gammal är han? och vad har du tävlat i?

2007-07-30 @ 23:40:02
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: lotta

sandra och Maddis:

årlig "tio-kamp" med släkten som infördes 1977 i min mormor och morfars sommarstuga som hette Grindstugan. tiokampen har sedan varierats till femkamp och sjukamp och sådär, lite beroende på vart vi har befunnit oss under tävlingarna. i år var det åtta grenar (kasta pil, kasta ner plåtburkar med tennisboll, sjömansspel, metspö... osv). grindstugan brann ner för massa år sedan så efter det har vi i släkten turats om att ha "grindstugespelen" hos oss själva. men för några år sedan (typ sju-åtta kanske) har vi hållt till på min morbrors frus föräldrars (oj, vad krånligt!) sommarstuga utanför eskilstuna. sjötomt och allt! mysigt! så vi har det som tradition och det är alltid helgen v 30 =0)
riktigt skojigt! =0)

Maddis: haha, bra fråga... jag tror att han är 6-7 år. antingen ska han börja ettan i höst eller sexårs. jag är osäker. kusinen - vet du? ;0)

2007-07-31 @ 10:12:17
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback