vad ska jag göra nu?!



fasen också.
jag hade (självklart) missat det finstilta då jag gladeligen tackade ja till både uppsala och örebro.
man får tydligen stå kvar på reservplats om programmet/kursen inte motsvarar mer än 160 hp.
mitt program ligger på 180.
damn.

jag måste alltså bestämma mig. nu.

1. chansa på att jag kommer in i uppsala.
2. tacka ja till örebro och leta lägenheter redan nu. fixa allting snabbt.

om jag chansar på uppsala och inte kommer in så står jag i linköping - utan lägenhet, utan jobb och ingenting att göra (eller jag kan läsa genusvetenskap 3, men jag har fortfarande ingen bostad).
det är inte roligt.

ett annat alternativ är ju att söka sig in på kursen sociologi med inriktning på arbetsliv, 30 hp, i uppsala som är den första kursen i programmet och sedan kanske ha tur att få hoppa på programmet efter ett tag. men det vet man ju aldrig om man får, och då måste jag plocka ihop mitt program själv vilket kommer innebära lots of fristående kurser, vilket jag inte föredrar. jag vill ha en klass och så vidare. inte lära känna folk precis då kursen slutar och sedan splittras.
dessutom finns det inga lediga platser på den kursen om uu:s hemsida är uppdaterad som den ska.

fan också.
hur ska jag göra?!

Kommentarer
Postat av: Maria

Eftersom du vill till Uppsala så skulle jag säga; CHANSA! Det finns säkert något du kan göra i i Uppsala tills vidare om du inte kommer in på själva programmet nu. Men det är bara mina tankar : )

Postat av: sandra

ihh krångligt. (nej jag vet det var inte mycket till hjälp)

2007-07-23 @ 15:30:14
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: lotta

Maria: ja, jag vet. men samtidigt så vill jag liksom komma igång med utbildningen NU! inte vänta till våren eller nästa höst. men jag sitter i telefonkö nu för att kolla upp exakt vad som gäller. fick lite lugnande pep-talk av en kompis igår som säger att det inte ska vara så som jag tror. men då är det väldigt otydligt skrivet på studera.nu tycker jag.


sandra: haha. ja, krångligt. tack ändå ;0) ska kolla upp det ordentligt nu.

2007-07-23 @ 15:39:27
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback