dear diary.



nu har jag blivit lite nostalgisk och tårögd här.
rensade lite i min klädkammare/förråd. kan ju äntligen bära ner saker i källaren igen, då pappa har hämtat min gamla säng.
men jag hittade något vädligt roligt under min städning.
massa foton och tidningsurklipp samt en dagbok från årskurs nio samt under ettan på gymnasiet.
haha.
för det första hade man en rolig syn på livet då, och jag längtar absolut inte tillbaka. vad trodde man egentligen?
och denna desperata jakt efter pojkvän. efter första kyssen.
allt sådant.
ojoj.

däremot var det mesta i boken ganska svart.
ib. skola - pest och kolera.
sarah som flydde linköping för boston.
min längtan efter henne.
allmän livskris (i alla fall kändes det så då).
break up.
tårar blev det här. lite grann i alla fall.

men sen var det massa roligt att läsa också.
roliga påhitt med kompisarna. födelesdagar.
nyår. julafton. påsk. valborg. järvsö. otten.

you name it.
kanske hittar något roligt att citera lite senare.
nu måste jag fortsätta städa - fastnade ju en timme eller så i dagboken.

Kommentarer
Postat av: sandra

jag brukar läsa mina gamla dagböcker ibland. både skoj och tråk. jag borde verkligen börja skriva dagbok igen, det är ju massor man inte kommer komma ihåg om några år!

Postat av: lotta

sandra:
mm, jag känner likadant. men det känns inte som det finns tid liksom.
skriver du dagbok åt evan? typ sådana där grejer man "bör" skriva ner; första steget, första leendet osv...?

2007-06-27 @ 20:01:04
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: sandra

ja, vi har en såndär "barnets första år". jag har skrivit ganska mycket i den och klistrat in bilder. har även ett fotoalbum vi fick när han föddes där jag klistrar in bilder och skrivet nåt litet vid sidan. men den är typ full nu.

2007-06-27 @ 20:32:07
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Julia

Oooh! Man kan sitta där och läsa hur länge som helst när man hittar en gammal dagbok eller foton! Hur kul som helst!

2007-06-27 @ 20:39:20
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: lotta

sandra:
åh, sådant är ju jättekul att ha sen! vet att mamma och pappa gjorde en åt mig och mina syskon också, men den är kvar hemma hos dem.


Julia:
ja, jag vet! =0) farligt, farligt.
jag vet att jag har alla andra gamla dagböcker i en kartong någonstans. började skriva då jag var sex år. sedan höll jag på att skriva VARJE DAG i två år (årskurs 6-7 typ) - det är såå roligt! tror dock dagböckerna är på vinden hemma hos päronen. kanske borde hämta dem innan jag flyttar, så jag alltid har dem i min ägo. så kan mina barn få läsa sen. eller barnbarn. kanske inte "vuxenboken" dock =0P haha.

2007-06-27 @ 21:14:03
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback