grattis pappa, emma & jenny.



efter en promenad till liu skrev jag ut min uppsats i tre ex - ett till mig, ett till examinatorn och ett till opponenten.
sen gick jag och emma upp tillsammans och lämnade in våra uppsatser.
och då fick vi nästa överraskning och ändring (surprise? - not!!!)... de har kastat om opponentschemat. bajs. vi som redan börjat läsa varandras.
tack och lov får jag fortfarande opponera på emmas uppsats, men jag ska ha maja som opponent. det är rörigt.

emma fyllde tjugofyra idag så vi tog en buss ner till stan och funderade på hur vi skulle fira uppsatserna och hennes födelsedag.
vi kom ganska snabbt överrens om att lite mousserande och jordgubbar inte var helt fel.
så systemet blev det och sen hem till emma, för att sitta på hennes balkong och dricka skumpa och fira att vi äntligen är klara!
mer firande blir det nog på torsdag - då även opponeringen är klar.
fast då blir det nog filmkväll med massa tjejiga filmer. eller ska jag kanske säga girlylicious? hehe.


idag fyllde även min lilla pappa år!
så jag har nyss kommit hem från sommarstugan där han bjöd på mat.
bror och mamma var också med. syster kunde inte.
(även jenny fyllde år idag, grattis gumman!)


nu ska jag nog bara se lite på tv och sen krypa ner i sängen.
har ju en opponering att förbereda på två dagar, samt läsa de andras uppsatser.
inte gott om tid, inte.
men det är slutspurten nu!

Kommentarer
Postat av: Maddis

ja det var kul. men jag är ensam hemma två veckor i sommar, finns en viss risk att det blir en fest eller två då. :)
ah, damn. ibland känns ågatan väldigt stor, haha.

Postat av: Maria

vi hade en eftermiddag på oss :/ inlämning igår 13.00, opponering idag 9.15. Har dock en liten grupp så jag behöver "bara" läsa ett arbete utöver det jag ska opponera på..

2007-06-05 @ 06:02:20
URL: http://m4ri4.blogg.se
Postat av: lotta

Maddis: det låter ju kalas! =0)

Maria: så du är helt klar nu, alltså? =0) GRATTIS!!!

2007-06-05 @ 20:45:40
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Apelsinen

Vad handlar din uppsats om? Och den du ska opponera på?

2007-06-05 @ 21:00:45
URL: http://apfelsine.blogg.se
Postat av: lotta

Apelsinen:
min uppsats är en skönlitterär analys av en våldtäkt i jonas gardells bok "jenny" (2006), och den ananlysen kopplar jag sedan samman med den dominerade synen på våldtäkt som finns i samhället enligt katarina wennstam, med hjälp av hennes bok "flickan och skulden" (2002).


uppsatsen jag ska opponera på är en diskursanalys av TV3's koncept "girlylicious" - jätteintressant och jag är helt fascinerad av diskursanalys nu - måste läsa det sen! =0)

2007-06-06 @ 11:21:30
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback