bloggspelet.



sandra antog mig. så jag får lyda! hehe.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då börjar vi!

1. jag har i ett berusat stadie på bellas toalett (i hennes andrahandslägenhet på klostergatan hon bodde i förra sommaren) lyckats ramla över badkaret för att sätta igång varmvattnet i duschen på högsta tryck. stadiet jag var i gjorde att jag inte riktigt tänkte så långt som att stänga av trycket i kranen. istället försökte jag fånga den dansande duschslangen samtidigt som den sprutade ner hela mig och hela bellas badrum med hett vatten! tills jag kom på att man kunde stänga av vattnet. jag var ganska genomsur sen...

2. jag har plankat i paris metro vid halv fem på morgonen, för att vid nästa station inse att jag behövde biljett för att komma ut också (det gick inte att klättra över eller krypa under där), men trots fyllan och inga kunskaper i franska kunde jag ändå förstå den snälle farbrorn som på franska frågade mig om jag inte hade någon biljett. jag svarade nej, och så fick jag gå ut tillsammans med honom (genom sådana där grejer som de har i stockholms tunnelbana också), trångt men det gick!



3. jag har (tillsammans med jenny) blivit känd i alanya, efter att vi sex kvällar i rad dansat på en bardisk. vi blev filmade och fotade. undrar hur många holländare som har oss på bild... det resulterade i free shots och att killar på stranden och på stan stoppade oss och frågade om det inte var vi som var gogo-dancers på robin hood. hehe.

         

4. jag kan inte äta någonting jag måste skala själv. det vill säga räkor, kräftor och så vidare (ej frukt alltså). men om någon annan skalar åt mig så går det hur bra som helst! älskar skaldjur.

5. jag har inga problem med att dricka mjölk som gått ut. om den inte varit öppnad länge.

6. jag svimmar hos både tandläkaren och på sjukhuset. i alla fall om det är sprutor inblandade. jag är livrädd för nålar, men piercings är nemas problemas. wierd.

jag antar nu:

tessie
maddis
oh julie
maria
cattis
annika
fia
amanda

(okej, det blev åtta stycken, men the more the merrier! så okej, tessie - du slipper väl! haha.)

Kommentarer
Postat av: sandra

du ser helt sjukt full ut! antar att du var det också.

Postat av: Tessie

Men efterosm du antog en för mycket, kanske jag kan slippa?

2007-03-12 @ 21:41:05
URL: http://tessiee.blogg.se
Postat av: Maddis

haha skönt att höra.. snygga bardisk-bilder :D

2007-03-13 @ 01:49:56
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: Bela

Haha 1:an är ju helt klart svårslagen!
Men hur kan du dricka mjölk som gått ut? *ryser*
(inte för att jag tror att det smakar annorlunda men principen, fast som du läste har ju jag till och med svårt för matlådor som stått mer än två dagar i kylen så... haha)
Well, jag lyckades sluta snusa helt enkelt för att jag och min sambo var i en ytterst fattig period och ställde typ ultimatumet åt varandra att "slutar jag snusa, så beställar inte du hem skivor på tre månader" och vice verca (min sambo är nämligen en skivsamlarnörd och det är inte billigt)....
Jag höll mig! Men det slutade med att min sambo fick "återfall" på en gång och beställde hem 42st(!) skivor den månaden... Morr... Nåväl, jag föregick ju med gott exempel :D... Har inte mördat någon än för en snus, även om jag vill ibland...

2007-03-13 @ 15:43:59
URL: http://bela.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback