hugin.



idag har jag inte gjort mycket.
dumma mig.
klockan tretton var det "lärarmöte" på universitetet om genus-kurserna.
jag var där tillsammans med några andra studenter och tre lärare.
det gav faktiskt en hel del.
hoppas på förbättringar (men absolut inte mer nedskärningar) för framtida genusvetare!

sen kom jag hem.
åt mat.
slappade framför tv:n.
somnade framför tv:n.
som vanligt.
så nu är jag lite småseg.

fick ett trevligt msn-meddelande av fredrik nyss:
om du känner för det så sitter jag, calle och carro på storan snart och dricker öl.
attans att jag inte har pengar då.

nu har jag bestämt en handledarträff torsdag nästa vecka, så jag har dead line på måndag.
ska skicka det jag gjort dittills.
det blir nog bra.
typ.
ska jobba hela dagen imorgon och på fredag.

lördag ska jag, anna och louise (och kanske bella) åka på road-trip ner till värnamo och hälsa på hugin, för anna ska kanske köpa tillbaka honom!
han har nämligen en vit strumpa på ena bakbenet, precis som sin far harras, men med dagens domare går han inte igenom som hingst enligt haflingerförbundet. typiskt.
så han ska kastreras och säljas, och han som äger honom nu (clarence, harras ägare) lovade att kontakta anna först om han skulle sälja honom.
så nu jävlar vill jag till uppsala i höst!
för i vår har jag och anna en häst att rida in!
wohoo!


såhär såg han ut sommaren 2005.
fin bäbis, fyra månader.

image764

Kommentarer
Postat av: Maddis

hmm tycker inte du ska klaga på oss 87:or. innan ändringen vid årsskiftet fick vi komma in 1 januari om vi ville, men nu har vi inte ens våra onsdagar. jag har längtat tills platens sen innan jag var krogmyndig, men nu får jag vänta till 2008 innan jag ens kan tänka tanken. död åt platens ägare...

Postat av: tanja

snygging. orkar inte kolla upp viner. men du kan väl bestämma dig om du vill ha rött, vitt eller rosé (rosé är ju årets dryck liksom om ci ska texsta det. hittade detta schysst sällskapsrosévin http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=6731&Butik=116 om du vill ha vitt vin, sött eller torrt eller nåt där emellan?)

2007-05-17 @ 10:14:16
URL: http://masama.bilddagboken.se/
Postat av: Modebladet

Alla har vi våra smått knäppa morgonrutiner och jag har delat med mig av mina på bloggen. Nu utmanar jag dig att göra samma sak! Antar du utmaningen?

2007-05-17 @ 11:42:52
URL: http://modebladet.blogg.se
Postat av: lotta

Maddis: jag förstår dig. det var samma för oss på platens. det var ju 84 för tjejer och 83 för killar. så vid årsskiftet skulle det ju blir 85 för tjejer och 84 för killar. men då kom lagen ina att det ska vara lika för båda könen (vilket jag inte klagar på i övrigt, men gjorde det då) och då bestämde platens att det skulle bli 84 för tjejer och killar det året.
så jag fick också vänta ett år extra.
jävla skit.

tanja: jag mailade dig istället! =0)

2007-05-17 @ 18:38:23
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha, vad kul! Gissa vart jag ska i helgen?! Till Värnamo!! Hälsa på pappa. Vi kanske ses. Haha.

2007-05-17 @ 20:49:22
URL: http://snuttifikation.blogg.se
Postat av: lotta

Sandra: haha, vad roligt! vi ska till ett litet ställe utanför värnamo precis. ryabacken heter stuteriet i alla fall, men vi kanske ses på vägen ;0)

2007-05-17 @ 21:16:27
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: annika

vadå, är det bara den där strumpan som gör att han inte blir godkänd? de va de fånigaste jag hört. jag trodde de va ok för haflinger att ha strumpor. men alltså inte? hm. jaha, ska anna köpa tillbaka honom eventuellt? skulle hon inte betäcka verena igen? kram annika

2007-05-18 @ 16:37:54
Postat av: lotta

annika: nej, haflinger får inte ha några vita tecken på benet. hugins pappa, harras, har en vit strumpa på höger bak han också, men när han blev godkänd (för sådär 15 år sedan) var det okej, så länge de var snygga i övrigt. men med de nya, hårda domarna så kommer inte hugin gå igenom, tyvärr. för han är tydligen jättesnygg i övrigt - han får bli en kalasfin valack istället =0)
jodå, anna ska betäcka virran igen. men inte i vår i sådana fall, utan 2009 istället. för en till bäbis ska det bli innan virran blir för gammal =0)
kramar

2007-05-18 @ 17:03:38
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Anna

söt bild :)

2007-05-20 @ 22:29:52
URL: http://www.anna851219.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback