hultsfred, soon we come!



en uppdatering om helgen kanske?

lördag:

efter lite för lite sömn sen
fredagskvällen möttes jag och bella på stan vid klockan tolv.
tog bilen till hackefors och matade katterna.
sen bar det av till öb och inhandlade massa prylar (mest mat) till hultsfred och sen behövliga saker till oss själva (ni vet - tvättmedel, tandkräm, deo och sådant nödvändigt).

sen for vi ut till tornby där vi besökte:

- rusta (batterier inhandlades)

- plantagen (inget inhandlades)

- siba (bella behövde en aux-kabel)

- stadium (lotta "råkar" köpa ett par nya skor. likadana som mina rosa, fast svarta/grå. jättesnygga! de skorna är så underbart sköna så jag får ha flera par i olika färger! hehe. det var ju två hundra kronor rea på dem också. det kunde jag unna mig.)

- chili inne på ikano (lunch)

- h&m (bella handlade massa fina linnen)

- wedins (jag köpte en hultfredsväska. lite dyrare än vad jag tänkt mig, men jag är helt kär i den redan. en brun esprit-väska man kan ha snett över axeln - perfekt för festival och i sommar!)

sen drog färden vidare till willys i skabbetorp där vi handlade sådana där livsnödvändiga grejer som mat.

sen åkte vi först hem till mig och lämnade av mina grejer. stoppade in frys- och kylvaror.
sedan gick färden av ner till bella. stoppa in hennes varor.
roligast var då bella gick ut med hultfredspåsen från öb, från hissen (mycket konservburkar...) och det sa bara krash! och alla konservburkar rullade ut i trappuppgången eftersom hela botten på påsen gick sönder. haha. ett under att ingenting åkte ner i trappen i alla fall (och att ingenting gick sönder, såklart).



sen till hackefors igen.
mata katter.
tillbaka till stan. lämna bilen och ta cyklarna hem till mig.

äta sill-lunch klockan åtta på kvällen och se på blades of glory.



klockan tickade iväg och blev sent.


söndag:

efter ungefär en och en halv timmes sömn var det bara att gå upp klockan sju.
sen cykla ner till bella och vidare hem till tannefors där vi hämtade "fridolf" och åkte iväg mot västerlösa.
där satte vi upp tältet (tillsammans med de som hade det) och packade ihop det igen och sen in med det i bilen.
det var jättefint och jättestort!
bra bevarat. inte slitet eller äckligt alls.
en mycket bra affär!

hem till bella och mata katter.
mata oss själva.
sen sätta upp tältet igen och se hur vi ska ha det på hultsfred (det ser ni på bilderna). packa ihop allt i rätt påsar och lägga hultfredspåsarna i källaren och det vi inte ska ha med i garaget.



sen tillbaka till tannefors, lämna bilen och cykla hem.

klockan halv åtta träffades vi igen på stan, och även rasmus.
kebabbaren.
godis på yngves.
och sen captain jack sparrow för hela slanten!
yummie.
ögongodis. underbart.
bella och jag satt och vred oss sista timmen för att inte somna. jag klarade mig, men bella nickade till.



hem och däcka i sängen för att vakna med tv:n på imorse.
iväg till liu och skrivaskrivaskriva på uppsatsen.

Kommentarer
Postat av: Maddis

jobbigt att bli av med mobilen. och jävligt surt med räkningen. synd att det inte var jag som hittade din telefon då :)
fan va seriösa ni är med hultsfred!

Postat av: Sandra

Oj, vilket tält!! Vi måste oxå ha ett, vet inte hur vi ska lösa det.
Mmmmm. Jack Sparrow. Will Turner. Me wants!

2007-05-28 @ 21:29:54
URL: http://snuttifikation.blogg.se
Postat av: sandra

snygga skor! jag ska köpa ett par imorgon och ännu ett par på onsdag. weee. (inte likadan som du köpt alltså, utan andra =)

2007-05-28 @ 21:31:13
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: lotta

Maddis: haha, klart vi är seriösa - det är ju bara en gång om året och då är det ordentligt!!! =0)


Sandra: det löser sig alltid ;0)


sandra: du lyckades övertala pojken alltså? eller struntade du bara i att berätta? ;0)

2007-05-28 @ 23:02:00
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback