jävla ikea.



jag som gladde mig åt att få ut min semesterersättning denna månad.
jag behöver verkligen de pengarna.
men inte då!
nej, har man fast tjänst (heltids-, halvtids- eller helgtjänst) så får man inte ut det i pengar, utan i semesterdagar.
damn.
bara om man är behovare man får ut kalaset i en klumpsumma, eftersom man då ändå inte har betalda semesterdagar.
men vad ska jag göra då?
ta ut semester varje varannan helg?
hur fan tänker de?

jo, att man ska ta semester då man inte jobbar förstås.

men det är för sent för mig nu i alla fall för lönen är redan ivägskickad.
så jag får vänta till juni.
lika bra att säga upp mig om två veckor då, då.
då får jag ut allt i en klumpsumma.
det ska jag fan göra.
jävla ikea.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback