valborg'07.



valborg 2007 firades givetvis i uppsala tillsammans med sötnosarna anna och louise.
jävlar vilken fest.

självaste valborgsmässoafton steg vi upp ur våra sängar klockan nio, för att femtio minuter senare korka upp det mousserande rosévinet (utan frukost i magen, of course, vilket senare visade sig vara ett huge mistake)! jordgubbar, mousserande och underbara vänner - could it be better?



strax före elva (och efter en flaska mousserande och någon öl) begav vi oss mot pizzerian för att inhandla lite brunch.
sedan stegade vi vidare mot en fullsatt ekonomikumpark där nästa mousserande flaska öppnades, ciggarerna tändes, och öl och cider slank ner i ett nafs!


och jag är "sär på ett bra sätt". haha.

den här snubben satt typ framför oss. det var ingen vacker utsikt.
tänk er själva hur det såg ut då han satte sig ner... inte många hästar i hagen, där inte.



vid halv fyra lyfte vi på våra rumpor och vinglade hem till anna.
louise var diskret som en varg då "radio-snubben" passerade (ja, hon ylade högt).
bra, louise, bra.
och vi kunde inte sluta skratta och jag kissade nästan på mig.

väl hemma hos anna var det piff inför kvällen som gällde.
fortsatt alkoholintag.

lotta leker modell och anna tar flitigt trettio bilder på mig i en hel serie.
ungefär hälften har raderats, men här får ni ett litet kollage på min amatör-modell-skola!



gästerna som skulle anlända vid klockan arton ringde och frågade om de fick komma tidigare, för de var minst sagt sugna.
klart att de fick!
nu ska det tilläggas att gästerna inte druckit någonting då de anlände, till skillnad från oss.
speciellt till skillnad från mig kanske... hmm.


det blev dags att spela kubb och jag var inte sen att haka på!
men jag vet ju att jag inte spelar så särskilt bra, så jag ägnade mig åt att psyka motståndarna (killarna). inte konstigt att jag har ont i foten, då jag fick en och annan kubbpinne på benen.... ajaj. och att stå barfota i kyligt gräs sista april då det regnat natten innan är ingenting jag rekommenderar.
jag stod i en grottmänniska-pose och skuttade fram och tillbaka som en studsboll samtidigt som jag lät som en inföding och buade då grabsen missade.
detta har en vänlig själ filmat på sin mobiltelefon och det ska tydligen läggas ut på youtube.
beroende på hur jag ser ut, lägger jag ut länken på bloggen. annars skickar jag det privat till mina vänner som vill se mig göra bort mig. haha. fast jag bjuder på det! jag är ju knäpp. och med lite för mycket promille i kroppen blir det bara värre.



louise ropade till sig anna och sa: det här måste du bara se!
anna kom upp till uteplatsen och sa bara: oh, no.
efter ett tag sa anna: lotta, alla skrattar åt dig! (vilket kan ses på bilderna, även om skärpan är dålig)
varpå jag svarar: det bjuder jag på!
senare sa en av killarna: det roliga är ju att hon är den enda som ens är i närheten av att träffa... hon är ju skitrolig ju!

vilket intryck jag gjorde på annas arbetskollegor!
som jag knappt ens hälsat på.
men, men.
jag var i alla fall glad! haha.

kvällen fortsatte med grillat och dricka på dricka på dricka.
jag satt i soffan och sa till anna att jag ville ha en cosmopolitan, varpå anna säger:
lotta, du behöver ingen cosmo.
enligt anna såg jag så söt ut då jag sa: men om jag avstår från ölen ett tag då?
så jag fick en, men halva spillde jag ut i soffan med ett panikartat: ge mig saaaaaalt! fort! ge mig saaaaalt!

kvällen fortsatte med ett hejdundrandekalas. tyvärr var vi tvugna att sitta inne då det var lite kyligt ute, men finns det hjärterum så får man plats tjugofem pers på fyrtio möblerade kvadratmeter utan problem.



vid elva begav vi oss in till stan, för att där inse att nation kunde vi strunta i - det var fullt.
och alla andra uteställen likaså. en ut, en in.
och vi var tolv-tretton tappra människor kvar så det var kört.
vi tog taxi hem till anna istället och lekte "jag har aldrig".
synd bara att det där är ganska svart för mig.
sen somnade jag på annas säng ett par timmar innan gästerna drog sig hemåt.


tågresan hem igår klockan arton var inte rolig.
x2000 åkandes baklänges!
oh, no.
men det var inte bara jag som såg schleten ut på tåget.

en helt underbar helg och en ännu mer underbar valborg!

Kommentarer
Postat av: Amanda Nilsson

det lät som en hejdundrande fest. och det är uppfriskande då folk kan vara precis som de är =) mer sånt lotta!!

Postat av: Maddis

ojoj vilket fylleslag det låter som! haha!

jag pallar inte ens att åka x2000 baklänges när jag är nykter, så jag lider med dig..

2007-05-03 @ 11:09:14
URL: http://maddiss.blogg.se
Postat av: Fia

hej! vilken rolig valborg du verkar ha haft :) Kul att höra! Snygga kalsonger grabben på kortet hade *fnissa*

2007-05-03 @ 11:19:04
URL: http://www.fiaia.blogg.se
Postat av: Julia

Hahaha, snygga modellbilder! Bra att du hade en bra valborg nu då! Min var minsan hur kul som helst också! Duschen dagen efter var den bästa någonsin!!! :D

2007-05-03 @ 11:29:33
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: lotta

Amanda: haha, tackar ;0) ja, varför ska man vara någon man inte är liksom?! =0)

Maddis: fylleslag är nog det rätta ordet. milt uttryckt =0P
jag har också lite problem med x2000 i vanliga fall. så det var ingen höjdare alls. försökte sova, men det gick inte. mådde bra illa från katrineholm, men vägrade kräkas på tåget bland allt folk =0)

Fia: ja, visst var kallingarna läckra? ;0P

Julia: haha, jag vet PRECIS vad du menar! vart hamnade ni sen? kom ni ut och in någonstans?

2007-05-03 @ 11:34:36
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: sandra

jag skulle gett honom en hundring med motivering = nya kallingar, PLEASE. eller brallor med hög midja, hahah.
jag gillar din hängsleklänning (eller vad det nu var=) assnygg!

2007-05-03 @ 16:20:18
Postat av: sandra

det var ollikk förresten, som skrev nyss!

2007-05-03 @ 16:20:44
Postat av: lotta

sandra: jag förstod det ;0) andra sandra skriver med stort S =0) haha, ja det kanske jag skulle ha gjort? eller en femma iaf, mer vet jag inte om han var värd =0P fast då hade ju vi kanske sluppit stirra på hans asscrack hela dagen iofs.
tackar för det du sa om klänningen! det var den jag beställde från nelly.se för ett tag sedan!
men nu måste den tvättas för jag har spillt lite allt möjligt på den... hehe. så kan det bli!

2007-05-03 @ 19:43:55
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback