back in örebro.



eftersom vissa tjatar, så är det bäst att jag uppdaterar. haha.

i tisdags kväll (nyårsdagen) klockan tjugotre var jag åter i min lägenhet i ett utav de åttkantiga husen nära örebros universitet.
det var med blandade känslor jag åkte hem. jag blev kluven av att vara i linköping igen.
saknar familjen, sally (katten) och kompisarna (framförallt bella och fredrik). bella och jag umgicks varje dag förutom julafton i princip. mycket spontanitet under min vistelse i linköping. skönt. saknar det.
saknar dig, gumman.

samtidigt var det underbart att komma tillbaka till min lägenhet. mina saker. bara mitt.
var kluven onsdagen också. men sen när elin kom tillbaka, agnes och så småningom lisa så blev det bättre. efter spontan spelkväll hos marie i fredags, skogspromenader med flickorna (och agnes lilla hund), fika där och fika här, och så vidare - så kändes det genast bra igen. det är här jag bor. det är här jag hör hemma.
det är bara en bella som saknas. och en mamma och en pappa ibland. och en syster. och en bror (men han var ju inte hemma över jul ändå, har inte träffat honom sedan i augusti).


segt att komma tillbaka till studierna dock. ingen motivation. tänker bara på nollningen som drar igång den sjuttonde. tenta den artonde klockan åtta:nollnoll. fick veta idag att åttio procent kuggade denna tenta för ett år sedan. det var ju upplyftande information.
inte.
men allting löser sig. omtentor finns det ju gott om.

nu är det nytt år - nya tag - nya nyårslöften!
(sluta snusa,
komma i de där jeansen som jag kom i innan jul - förstår inte hur man kan gå upp så mycket under tretton dagar!
komma i mina andra jeans som hängt i garderoben ett år och bara inväntat min motivation.
det sista löser vi med matkontroll, disciplin och mycket skogspromenader - minst en timme varje morgon/kväll!
det första får vi hoppas att vi löser överhuvudtaget, men det går nog också med lite motivation!)

Kommentarer
Postat av: sandra

men nu var du duktig lotta!

hur många håller förresten sina nyårslöften egentligen? och är det vanligaste att man ska sluta röka/snusa? (nu är det inte meningen att du måste svara på detta, det var mest en fundering såhär i natten=)

Postat av: Julia

Var du i Örebro över nyår eller hemma? Slog mig ju just att jag VAR ju i örebro över nyår, hade ju kunna sagt hej till dig om du var där :)

2008-01-08 @ 13:29:44
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Tack vare Lassie kommer vi alla att komma i form, det löser sig ska du se ;)

2008-01-08 @ 16:07:24
Postat av: lotta

re: sandra:
haha, visst var jag? och jag svarar i alla fall; det är nog det vanligaste. sen hur många som klarar att hålla löftena är frågan. jag ska bli en utav dem på i alla fall en utav punkterna =0)

re: Julia:
och det säger du nu?! fast jag var inte i örebro iofs, jag var hos bella i linköping, men ändå =0) kom ihåg att jag bor här och hör av dig nästa gång du kommer =0)

re: Elin:
så sant, så sant ;0P

2008-01-08 @ 16:48:06
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Jessica Å

Ja, efter de här två veckorna med julmat och aladdinaskar och all annan skit ser jag inte fram emot besöket på Gustavsvik under nollningen :P Kommer känna mig helt blek och dassig. Haha

2008-01-08 @ 21:37:45
Postat av: lotta

re: Jessica:
haha, skojar du?! jag funderar på att vara sjuk den dagen... eller hålla mig mycket under vattnet... eller hoppas på att man gått ner lite i alla fall =0P men det lär ju inte hända med alla fester innan dess... 8-)

2008-01-08 @ 23:38:28
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Cattis

inte för att jag tjatat innan men BRA att du har uppdaterat. jag har lidit i tysthet :)

2008-01-09 @ 09:07:24
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: Julia

Haha, ja, det slog mig inte att du är i örebro förrän nyss! Haha. Ibland går det inte fort :)

2008-01-09 @ 17:38:39
URL: http://oh-julie.blogspot.com

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback