tenta - två dagar.



nu har jag febrat bort två dagars plugg.
typiskt att bli sjuk innan tentan.


igår tvingade jag mig upp till tvättstugan, sov på soffan mellan maskinerna.
tvingade mig till en tretimmarsföreläsning klockan fjorton.
generalmöte klockan sjutton.
hemma igen klockan arton och däckade i soffan.
vaknade till vid två-tiden och frös som en idiot.
lade mig i sängen.
vaknade av att jag svettades och frös om vartannat.
hemskt.
och feberdrömmar.
oj! vilka feberdrömmar.
stundtals riktigt roande och stundtals riktigt hemska.
vaknade av att jag var helt genomsvett i morse.
mysigt. inte.

seg dag idag. feber halva dagen iallafall, nu är den nog borta.
sovit på soffan hela förmiddagen och nästan hela eftermiddagen.
road trip med tjejerna till systemet och sen till coop.
skönt att komma ut lite.
jag och biggis satt och snörvlade i baksätet.

tenta på fredag, två dagar kvar att plugga.
fast för min del är det nog enbart imorgon.
på torsdag kommer ju nollorna.
mellan halv elva och ett ungefär är jag "upptagen" med dem. information och campusvandring, lunch på kåren.
sen är det lekar i tybble vid 17-tiden.
det blir dock inte sent, för majoriten av faddrarna har tenta på fredag klockan åtta:nollnoll.
men det blir ju inget plugg gjort...

men på fredag kan man slappna av och dränka sina sorger över en, troligtvis, kuggad tenta!
tjohoo!
försöka sova lite så huvudvärken är borta imorgon då jag vaknar kanske...
försöka sova lite så jag kan orka upp och plugga.

mm, kanske...

Kommentarer
Postat av: sandra

men stackare då! det är ju pissigt att vara sjuk. krya på dig!

Postat av: lotta

re: sandra:
tack, tack! jag är redan på bättringsvägen! snorig och igentäppt, men febern är borta i alla fall =0) huvudvärken sitter dock kvar i samband med snuvan, men det ska väl (förhoppningsvis) släppa snart det också...

2008-01-16 @ 20:24:03
URL: http://elvin.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback