helgen.



helgen har varit underbart rolig!

i fredags cyklade jag ner till högströmska gården efter att jag lämnat in min hemtenta.
cyklade lite vilse i wadköping (att jag inte lär mig att jag inte KAN gena i denna stad!), haha.
anlände vid elva-tiden.
putte och micke hade varit där sen åtta på morgonen och hunnit duka fint. putte stod mitt uppe i gäss-stekandet när jag kom.
den dagen ägnades åt äpplekaksbakning, mer dukning, ärenden till stan och annat kul.
tillbaka på campus vid arton-tiden då jag käkade, duschade, drog på mig ovven och gick till bärseback.
sen festades det hela natten lång!

lördagen innebar sovmorgon, städa PUBlicum och sen hem och duscha och ta på sig finkläderna.
jag invigde min nya klänning från nelly.se (bilder kommer) och mina nya skor (cirka åtta centimeter klack - jag blev lååång!).

det var alltså skåne nations traditionella gåsamiddag i lördags!
jag åt svartsoppa och gås för första gången - underbart gott!
svartsoppan var lite mystisk, men god. lite som blodpudding i flytande form fast godare (blodpudding tycker jag inte om).
kvällen innebar mycket dricka, trevligt sällskap och efterfest på PUBlicum.

söndagen innebar försovning till städning.
promenad till HG och städa lokalen.
sen hem och sova.

en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Annie

Det var en GRYM kväll (om man suddar bort några missöden). Det där med lång, Lotta är ALLTID lång! avis


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback