fredag - igen!



japp, nu var det fredag igen och drygt en vecka har gått av nollningen.
jag är dunderförkyld, men det skiter jag i!

idag är det tävling vid alnängsbadet.
redbull waterball ! kommer bli grymt! jag tar nog  på mig att leda hejaklacken - tyvärr för förkyld för att tävla.
ikväll är det förfest lite här och var samt utgång på kåren!

imorgon smäller det!
vinbrännboll mot sobra.
de kommer åka på såååå mycket stryk!!!

nu är det lunch-time.



saknar dig också ebba. du skulle vara här hos oss ju!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är bara för att jag är en sån jävla superperfektionist. Hagha. fast faktum är att jag gjorde en tabbe igår, jag trodde jag hade tvätttid 11-15 för det var det min mamma sade, så jag har vart inställd på det hela veckan, men så såg jag att tvätttiden var 13-15! OCh det verkade ju mer logiskt, för tvätttid i 4 timmar tyckte jag var lite mycket. Så det var jag som gjorde en tabbe, men ingen annan försökte tvätta under tiden så det var ju skönt ;)

Haha, jo förmodligen blir det så med tiden, men jag är väldigt "bree van de camp" när det kommer till städning. stökigt kan jag ha det, men inte skitigt. ;)

Postat av: eBbA

Hoppas verkligen att ni spöade Sobra=)

Ta:

-färsk ingefära fint hackad

-lite pressad citron

-honung

-en pressad vitlöksklyfta

och blanda allt i ett litet snapsglas. Shotta.

Det är jätteäckligt, men jag lovar att det hjälper!

Krya på dig!

2008-09-06 @ 22:12:37
URL: http://ebbaluna.blogg.se/
Postat av: maria

Låter som ett hårt liv det där studentlivet. =)

2008-09-07 @ 15:27:45
Postat av: Wino

Jag kommer nog aldrig fatta grejen med nollning. När jag kom till örebro universitet var nog avsmak det första jag kände. En kille som ser ut att vara 25 plus går runt i en overall och har skrivet ordet "kuk" på sig själv på ett väl valt ställe. Plus en massa andra sexsistiska anspelningar. Vad är det ni vill signalera liksom? "Oh vad vi är frigjorda".



Det stör mig att ni tror att ni gör sån stor nytta men faktum är att alla inte tycker det är så jävla kul att supa ner sig på folköl och bete sig som pubertala 15-åringar. Och är man inte med på era wild and crazy aktiviteter då är man torr och tråkig. Att gå på "pub-runda" till ställen som Frimis där det spelas bonnig techno låter ju väldigt lockande liksom. Nu tycker du säkert att jag är nedlåtande men jag tycker att ni är lika nedlåtande när ni hetsar folk att vara med på nollningen.



Att ni tycker att nollning är det roligaste ni varit med om är helt ok, men anta inte att det är något för alla. Ni får det att låta som att, om man inte är med då är det katastrof och man får inga kompisar och bla bla bla.



Malin Wollin säger det så bra:



http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article3205444.ab

2008-09-07 @ 17:54:43
Postat av: lotta

re: Nina:

hehe, get used to it ;0)



re: eBba:

TACK, gumman! det ska prövas! hittade ingen ingefära på hemköp idag, men provar med de andra ingredienserna och hoppas de hjälper en del i sig =0)



re: maria:

härligt, härligt - men farligt, farligt =0)

2008-09-09 @ 20:55:41
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Annie

Wino: Smaken är som baken hörredu.

2008-09-09 @ 21:40:39
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: What?

Wino: Anledningen till varför den personen hade ordet "kuk" skrivet på sin overall var nog för att någon annan hade skrivit det på han/henne. Vi försöker inte alls signalera att vi är frigjorda osv. Vi har kul på vårat eget sätt. Folköl? Pubertala 15-åringar? Man märker direkt att du inte känner någon av oss overallare på Örebro universitet. Du antar en massa. Innan du yttrar dig, lär känna oss, för fördomsfulla människor kommer inte långt i livet. Nollning är en kul grej, de som inte vill vara med behöver inte det heller, vi alla som pluggar är vuxna människor och har en egen vilja och kan säga nej till saker vi inte vill göra. Vi hetsar dem inte, vi rekommenderar dem att vara med, man lär känna nytt folk och det är nog det man vill göra, speciellt när man flyttat ifrån den trygga hemstaden till en ny stad där man inte känner någon.



2008-09-21 @ 22:30:55

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback