om tentan.



den tjugosjunde april har jag salstenta.
det är den första salstentan på ett år jag har.
den är på 22,5 högskolepoäng - det vill säga femton veckor.
med andra ord är det den största tentan jag någonsin haft under mina fyra år på universitetet.
vi har sex timmar på oss.
arbetsrätt, a-kursen.

efter föreläsningen idag försöker kursansvarig dämpa ångesten med följande kommentar:
Men stressa inte upp er över tiden!
Se det som en förmån!
Ni har sex timmar egen tid. Tid att spendera utan mobiler och datorer och någon som stör.
Ni har sex timmar tid för er själva att ägna åt någonting ni tycker är roligt!


så det är alltså en förmån att ha en gigantumtenta.
jag känner mig redan bättre.
äsch.


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh herre! "Ni har sex timmar tid för er själva att ägna åt någonting ni tycker är roligt!" - så jäkla typiskt lärare alltså.

Postat av: Annie

Haha OMG, "lugnande" kommentar! :'D

2009-04-16 @ 22:15:28
URL: http://annieellen.blogspot.com
Postat av: lotta

re: Annie och Nina:

Haha, precis :)

2009-04-16 @ 23:29:13
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback