superhjältejul.





måste säga att starten på årets julkalender känns bättre än den förra året.
men det är ju tråkigt att man blivit lite (hmm, hmm) för gammal för julkalendern.

men vad hände med julkalendrarna som ändå var anpassade för såväl barn som vuxna?
sunes jul, mysteriet på greveholm, pettson och findus: tomtemaskinen, teskedsgumman...

det finns många julkalendrar som inte var lika töntiga.
och med töntiga menar jag inte barnsliga. det är klart julkalendern för barn är barnslig.
men som förra året: det var ju bara tönteri, det var inte ens barnsligt. bara töntigt.

jag saknar sunes jul.

Kommentarer
Postat av: sandra

sunes jul var ju skitkul! jag tycker julkalendern bara blir sämre och sämre. fast å andra sidan blir jag äldre och äldre också, kanske därför.

Postat av: lotta

re: sandra:

Ja, jag vet. Tror det hänger på det lite grann, att man blir äldre. Men som jag skrev - jag anser att det är en viss skillnad på barnsligt och töntigt. Jag gillar barnprogram som är barnsliga (typ Barnkanalen, hehe), men inte när de är töntiga. Det måste ju även ungarna tycka...



Sunes jul är ju en klassiker utan dess like! De kunde konsten att få ihop en julkalender som passade bara stora och små. Barnen förstod inte vad de vuxna tyckte var kul och vice versa :P Speciellt inte när man ser det nu - så mycket bra "vuxenskämt" (ej sexuella anspelningar) i den julkalendern alltså!



Rudolf: I år tar jag knäcken.

Karin: ...på oss alla.



Hahahaha!

2009-12-01 @ 11:34:38
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Calleballe

Aaa.. jag med, saknar verkligen Sunes Jul! Spec pulkapappa o snöbollskriget med grannen.. kul kul kul! =)

2009-12-01 @ 15:12:54
Postat av: lotta

re: Calleballe:



Tant Gunnarsson och Rudolf in action.

Sune: "Pappa Rudolf har startat ett nytt världskrig!"



:D

2009-12-01 @ 16:27:04
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback