akademisk kvart.



maddis bloggade om akademisk kvart, så jag apar efter nu när örebro universitet äntligen fått fenomenet.

eller äntligen går ju att diskutera.
själv tycker jag det är larvigt. vad spelar det för roll liksom när man ändå vet att man har den extra kvarten på sig - är ju lika sen i alla fall.
däremot var den trevlig när jag bodde och pluggade i linköping då det tog mig en kvart att cykla till uni. då kunde den vara bra om man sov över tio minuter eller så.
men nu tar det mig två-tre minuter upp till uni beroende på vart jag ska på området.

hur som helst.
örebro universitet har nu akademisk kvart.
jag har fått vänja mig vid fenomenet.
avvänja mig vid det.
för att nu åter vänja mig vid de extra femton minutrarna.

maddis länkade ett underbart klipp, se det här.

Kommentarer
Postat av: Maddis

egentligen kan man lika gärna skriva 10.15 istället.



gött att bo så nära skolan. jag hade ungefär samma tidsavstånd förut. men så flyttade jag till örgryte och nu tar det 20 - 25 minuter med byte från buss till spårvagn. suck..

Postat av: lotta

re: Maddis:

ja, precis - det är det jag menar. den tiden som står är ju den som gäller. även om det står 10 så vet man ju att det är 10:15 och då är man lika sen iallafall. men när man glömmer bort kvarten är det gött att ha den då man är sen och kommer på att man faktiskt har lite extra tid =0)

2009-01-27 @ 00:35:47
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback