Pluggligan.



nedan följer en sammanfattning på den senaste veckan.
illustrerat med bilder och intelligenta citat från pluggligan, aka elin, lotta och lisa.

Måndag-Tisdag: 5-6 januari
Sista utkastet på B-uppsatsen ska in tisdag klockan 12.

ELIN 14:53

Lottas kamera är semifokuserad.


ELIN kl 18:45

Jag kan inte tänka när jag äter.



Mat, skratta kan man fastän arbetet suger, Lisa är lite trött, Elin sover.


ELIN kl 20:20 (på väg till Långhuset igen)

Tror du att jag lyssnar?!
- jag har en godis i munnen!


LOTTA kl 21:30
Kommer på ett nytt ord : "slaktur" = en slags struktur


LISA kl 00:56
Jag kan för fan inte få upp hans jävla grej!
(syftar på en bifogad fil i ett mail)



Klockan är alldeles för mycket. Bordet i sektionsrummet är överfyllt.
Långhuset är helt dött - och då är vi inkluderade.


ALLA kl 03:04
Forskningsrapport:
Efter en mycket noggran vetenskaplig undersökning konstateras att den högra armhålan har en starkare odör än den vänstra.
Två tredjedelar av forskningslaget fastslår att orsaken till detta fenomen inbegriper en intensivare användning av den tidigare förstnämnde armhålans tillhörande utväxt, även så kallad arm.


ELIN kl 03:11
Nu är det halvdygn, ja! ...eller ...halvlek!
(syftar på hockeymatchen)


LISA kl 03:26
Nu har jag trasslat in mig i min egen sladd.
Lotta!!! Jag tappar mina byxor.

Jag har knytit fast dem men nu har de tröttnat.


LOTTA kl 03.28
Jag kan också bli jätteful

Visst sa jag det?

Ni ska få se hur ful jag blir sen.



Beviset på hur ful man kan bli. Alla provar.

LISA kl 03.30
"...med förhoppningen om att tränga djupare in i materialet."

Nu tänker jag SNUSK!


(efter att lotta skrivit)

"Jag tänker snusk", sa jag faktiskt.


ELIN kl 03:34
Det som stannar här, sägs här!

(diskussion kring det felskrivna citatet, Elin hävdar att hon sa "det som sägs här, stays här")
LISA sjunger:
Elin kan inte svenska! Elin kan inte svenska!


LOTTA kl 03:51
Jag trodde inte att det skulle komma en batong! Dom skulle snarare trycka ner en.
(securitasvakterna passerade sektionsrummet)


ELIN kl 03:52
Jag pratade med X, han kör securitasvakt.


ELIN kl 04:15
Mitt bett har blivit snett. ...under helgen.


Försöker bli pigga och posar till och med på Långhusets golv - usch.






Söndag-Måndag: 11-12 januari:
B-uppsatsen ska in för opponering måndag klockan 12.

(diskuterar om vi känner någon gemensam martin)

LISA kl 13:50

Jo, han heter ju så!
Vad kallas han?
....Öltunnan? ...Ölet?

LOTTA
Folköl!?


LISA kl 14:25

Vi tänkte ta lite permision från fängelset här.

(Talar om att vi ska ner till stan och dricka öl istället för att festa på Studentgatan)



Elin sover.

LOTTA ca 18

Smartheten sitter inte i håret!
ELIN
Nej, men irritationsförmågan.

Lisa sover. Elin är knäpp. Lisa är trött - kaffe hjälper.
Under den svarta jackan sover Elin - igen.


LISA
tidig måndagmorgon
Hela detta arbete är som att gå på toaletten - det kommer bara skit!


Kommentarer
Postat av: Annie

Haha satan vad söta ni är! <3

Postat av: lotta

re: Annie:

ibland, så ;0)

2009-01-13 @ 23:01:39
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Maddis

hahaha! dagens skratt. hoppas resultatet blev bra!

2009-01-14 @ 12:06:54
URL: http://maddiss.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh fy fan vad jag saknar er!

2009-01-14 @ 15:03:15
URL: http://nogg.se/detvarintejag
Postat av: Lisa

å herregud! vilka idioter, sa vi verkligen dom där sakerna =)

bästa är ju forskningsrapporten som vi gjorde, ahaha

2009-01-14 @ 16:20:05
Postat av: lotta

re: Maddis:

det hoppas vi också... hehe.



re: Marie:

VI SAKNAR DIG OCKSÅ!!!



re: Lisa:

japp, vi är lite smått (?) idiotiska emellanåt. haha.

2009-01-14 @ 16:33:06
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback