förspelet, kristianstad.



tack kristianstad och alla underbara människor för en superrolig helg!
kanonväder, härligt folk och inte helt pissvarm öl - toppen!

ÖREBREW representerades av oss:


nedan följer ett urval av bilder från helgen. resterande hittar ni på min och lisas
pixbox.

alla vi som åkte ner på fredagen i kårbilen var:
bagarn     oprah
bambi röven
BRIS     fågelbajset (story följer)


FREDAG - sittning och efterfest

         
         
bartömning är farligt. ruskigt billigt.



LÖRDAG - lekar och sittning och efterfest

    
bamse väcker folk i sovsalen på sitt egna lilla sätt.
bagarn och röven inte alltför pigga vid frukost.

    
fredrik och jag (haha) gick till ICA och utforskade campus-konstverk på vägen.

         
underbart sommarväder! men det är klart - vi var ju utomlands.


röven faller handlöst ner i, princip det enda, hålet som fanns på ängen.

              
örebrews flickor. killarna kör plankan.
    
time to race.

och ni som nu väntat. här följer historien om fågelbajset.

i måndags, när vi satt och tog emot pengar för resan, hade jag och lisa varit ute på en morgonpromenad tidigt samma dag. när jag kommer hem från denna promenad har jag en fågelbajs på tröjan. jag har inte ens märkt att jag fått den. hur som helst så berättar jag detta för att glädja röven i allt uppsatskrångel. hon blir väldigt road och börjar kalla mig för "fågelbajset".

när mail med information om resan dimper ner i inkorgen samma eftermiddag har hon givetvis skrivit lotta "fågelbajset" elvin där. dessutom har hon, vilket jag upptäcker när vi når kristianstad och fått våra pass, även mailat arrangörerna om att hon ville ha in ett smeknamn på en av oss. givetvis hade inte passen tryckts ännu så det står såklart fågelbajset på passet.

på lördagseftermiddagen, när alla örebroare sov eller duschade, satt jag ute och drack öl i solen med diverse folk. helt plötsligt, från ingenstans, dimper det ner en fågelbajs från himlen - precis bredvid mitt namn och mitt pass. den kunde lika gärna ha hamnat på bamse som satt tre centimeter ifrån mig, men nej då. den hamnar på mig.
så nu har jag väl på sätt och viss levt upp till mitt smeknamn. bildbevis nedan.


         
bambi och oprah. röven och bamse. t-kila, en helt underbart skön snubbe!


ett citat som sammanfattar min lördag:
te-kila
: lotta, ta lite stro-rom!
jag: nej, jag dricker inte det. lite självbehärskning har jag!
med mintuflaskan i högsta hugg...

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback