min examen.



i flera kommentarer vid flera olika tider kommer frågan om när jag tar min examen, vad jag får för examen och så vidare.
så nu tänkte jag skriva det i ett inlägg istället!


Jag utbildar mig till Personalvetare (Human Relations) och påbörjade utbildningen september 2007.
Jag tar examen i juni 2010 (förhoppningsvis, hehe).
Jag får då en fil.kand.-examen med inriktning mot sociologi och socialpsykologi.
(fil.kand-examen innebär en treårig högskoleutbildning i vilken man läser minst ett ämne till C-nivå.)

Utöver PV-programmet så har jag även läst, bland annat, Genusvetenskap A och B.
Därför har jag även tänkt läsa Genusvetenskap C (förhoppningsvis hösten 2010, men det beror på när kursen går), vilket då innebär att jag får ut en examen i genusvetenskap också (kandidatexamen, förmodar jag).

Om genus C går våren 2011 så blir det nog en annan kurs hösten 2010 (ingen idé att arbeta ett halvår bara).
Om jag har tur går det då en kurs som heter Arbetsmarknadsteknik med personaladministration A.
annars läser jag något annat bara för att det är kul.

Summan av kardemumma blir alltså att när jag är klar är jag:
Personalvetare med en fil.kand-examen - inriktning sociologi och socialpsykologi
Genusvetare med kandidatexamen

Utöver detta har jag läst ytterligare två kurser på universitetsnivå.
Så om jag genomför alla mina kurser så slutar jag på 345 högskolepoäng = nästan sex år...

Kommentarer
Postat av: Annie

Ujuj duktig Lotta!! :D

Postat av: lotta

re: Annie:

Haha, det återstår att se ;)

2009-03-27 @ 10:33:22
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: PS

Denna då?



www.student2009.nu



2009-04-27 @ 13:40:24
URL: http://www.student2009.nu

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback