bacon-botad!



eller ja, det vet jag ju inte.
men vaccinerad är jag i alla fall!

mellan kvart över tre och kvart över fem i eftermiddags stod jag, lisa, elin, björn och erika i kön utanför mässhallen.
hysteriskt mycket folk.
efter en timme var cirka två tusen doser vaccin slut (av fyratusen femhundra doser), men vi fick i alla fall varsin dos.

och jag svimmade inte.
grät en aning, kände svimningskänslor innan och under, glömde andas under tiden - men jag satt upp i stolen och stod på benen (tack, lisa!).

är så stolt över mig själv.
lotta kan också!


nedan ser ni bilder på bland annat den fantastiska kön vi stod i. helt hysteriskt.



är det detta som kallas för svinphest?




vaccinera dig här!
örebromässan.




kön vi möttes av när vi kom. som vi fick gå runt. vidare över en kulle i en dunge. ut på ett (typ) gärde där vi äntligen hittade slutet på den.
två timmar stod vi.


tur att vi hade trevligt sällskap!



elin, björn och erika är glada!



lisa är glad och jag är nervös.
men vi har söta mössor!



björn och lisa är glada fastän vi fått höra att risken finns att vaccinet tar slut, att vi gått förbi den lilla korvvagen och fått reda på att de tog tjugo riksdaler per korv! rena rånet!



elin är jätteglad för hon har precis fått veta att man får risi- eller mannafrutti längre fram.



jag döljer min nervositet i ett ansträngt leende och erika visar tydligt att hon är orolig.



de stack mig i armen!
bastards!


än har jag inte ont i armen. inte i huvudet. ingen feber.
får se hur jag mår imorgon!
men nu är det gjort! nu kan ingenting smitta mig (hoppas jag)!


Kommentarer
Postat av: Nina

Kommer gå skitbra! Jag hade ont i armen tre dagar efter, men så hade jag träningvärk när jag tog vaccinet så muskeln var inte i sitt esse direkt. Och sedan vara jag bara lite allmänt hängig dagen efter och hade lite feberkänningar, men inget som bröt ut. Hellre må lite dåligt i en dag istället för att åka på svinis och kanske ligga död i en vecka.

Postat av: lotta

re: Nina:

Ja, precis - så resonerade jag också (till slut). Jag har också känt mig lite sådär idag. Lite hängig liksom. Men tror nog det har gått över imorgon :) Eller - det hoppas jag innerligt, jag har handledning då... :P

2009-11-25 @ 20:02:20
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tänker nog inte ta den lilla sprutan.. Jag är allmänt imot det som det är stor hysteri om.. hehe, det kallar jag "sell out"! :P

2009-11-26 @ 06:49:53
URL: http://oh-julie.blogspot.com/
Postat av: lotta

re: Julia:

Jag tänkte också sådär - "sell out", men sen övertalade mina kompisar mig att det kostar ju ingenting och jag blir inte mindre resistent mot flunsan för att jag tar vaccinet liksom. Det värsta som kan hända är väl att det går plus minus noll.

Vi handlade inte heller någon svindyr korv av han som skulle tjäna pengar på det och risifrutti fick vi gratis :P Så allt vi egentligen betalade för var resan dit.

2009-11-26 @ 10:42:47
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback