schlager-kalas.



i fredags var det inflyttningsfest i brickebacken hos bettan och majk.
det var schlagertema, så jag satsade på glitter och glamour.

resultatet blev ett test av en ny frisyr (som jag blev mycket nöjd med, funderar på att ha samma frisyr när jag ska vara marskalkakademiska årshögtiden. dels var att jag blev nöjd, och dels för att jag ska ha min studentmössa på mig då och inte kan ha håret uppsatt högre på huvudet).

även lösögonfransarna åkte fram, som tack och lov satt där de skulle hela kvällen utan att vara irriterande eller ivägen.

här är en annan bild på tre fina schlager-flickor.



jag, carro och lisa.


och här har ni värdparet i en puss, samt pojkbandsbilden number one på majk.


Kommentarer
Postat av: Linda

Va fint med så långa ögonfransar! Satte du på dom själv? Var det svårt? Vart hade du köpt dom? Jag vill också prova det nån gång=)

Postat av: lotta

re: Linda:

Jag tror jag köpte dem på H&M eller Lindex. Sådana där "vanliga" lösögonfransar i en liten plastbox. Det är lite knepigt att sätta på dem, jag brukar ge det en chans och går det inte så skiter jag i det :P Men ibland lyckas man :) Man får klippa till dem själv, alla har ju inte lika långa ögon :) Jag hr dock inte behövt det med mina, vilket är bra :P

Sen köper man extra lim till bara så man kan använda dem om och om igen :) Då gäller det att skrapa bort det gamla limmet först har jag äntligen lärt mig, annars fastnar de inte (de fastnar en del smink på dem när man har dem på sig).

Sen finns det fransar som man fäster en och en också, eller i par eller hur det nu är. En del säger att de är lättare att sätta på, men jag tror bara det är pilligare :P Men har som sagt inte provat.

Tycker absolut du ska köpa och testa! Det är jättekul! Och så finns det många roliga med fjädrar och pärlor och sådant också - men det tar jag när jag tjänar pengar sen ;)

2009-11-18 @ 22:27:05
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback