today was not a good day.



jag höll på att dö av hosta till och från willys.
skämdes typ ihjäl bland alla som precis slutat jobba (gått tidigt för det är helg) och precis fått lön. och på grund av knät hängde jag på kundvagnen och försökte hosta överallt där det bara fanns varor i täta förpackningar.

efter trippen till willys (på cykel, vilket inte var bra för knät. inte alls. det dunkar och har sig nu. ajajaj.) lagade jag tacos och en stooor kastrull köttfärssås. den sistnämnda ligger infryst i portionspåsar. tacosen är slut.

när jag skulle diska ur två konservburkar skar jag mig på den ena.
medan nötfärsen stektes stod jag böjd över diskhon med hushållspapper om fingret, men blodet rann ändå ner på diskbänken och äcklade sig.
jag tål inte blod.
verkligen inte.
det är tur att jag har skrivbordsstolen precis bakom "köket" så jag kunde sätta mig ner.
det hade inte varit roligt att svimma ensam med mat på spisen.

efter overallsinvigningen (då jag fick låna en krycka av ronya som bara behövde en) så svängde jag förbi bärseback en stund. sen hem.

väl hemma diskade jag upp och sen fixade jag med smörgåstårtan. så imorgon vid lunch går jag hem och garnerar den för att sedan äta upp den lilla mumsbiten! can't wait.

och när jag diskade efter denna procedur slet jag upp såret i fingret igen.
jag har nästan slut på plåster.


klant. klantigare. lotta.


Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback