dålig.



usch.
den här veckan har jag varit dålig med uppdateringarna.
tror det var tandläkarbesöktet i torsdags som skrämt mig.

undersökning halv nio.
fina tänder men en hel del tandsten. en liten fraktur på "ett-sju" (inte ett hål utan jag har lyckats bita av någon flisa typ).

tandhygienisten klockan elva samma dag
(hon hade fått återbud på en tid så de kastade in mig).
kollade tandstensproblematiken. jag fick köpa hemska små "mascaraborstar" som jag ska pilla in mellan tänderna och dra med. massera tandköttet och få bott tandsten. förhoppningsvis försvinner inflammationen då.

på torsdag ska jag tillbaka till tandläkaren
och laga frakturen. borra och sen fylla. ajaj.

om en månad ska jag tillbaka till tandhygienisten
och ta bort tandsten med maskin. om jag är duktig med mina små mascaraborstar så kommer det inte blöda så mycket och inte göra lika ont. jag ska vara så jävla duktig hela tiden.

till tandhygienisten ska jag sen göra återbesök upp till fyra gånger med jämna mellanrum.

jag har redan tjänat in de ettusentrehundraåttio kronor min tandvårdsförsäkrning kostade mig för det här året.
hepp.


och lisa följde med. och lisa kommer följa med.
tack, gumman!
jag kan inte gå själv.
det är hysteriskt.

ja, jag är tjugofem år.
jag lovar.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback