nattinatt!



det har varit en lång dag.

idag har jag:
- varit på uppsatsventilering av två uppsatser.
det hela gjorde mig varken lugnare eller mer orolig för min egen uppsats och kommande ventilation.
det kommer nog inte gå alltför dåligt (peppar, peppar).
det var ungefär vad jag väntat mig av examinatorn också. däremot så hänger allting på vilken examinator jag får.
jag vill inte ha J eller R. uschans. livrädd för de männen!
- varit på stan med lisa.
inhandlade en ny bh på rea, tack och lov att jag hittade någon! ska in och leta fler när CSN trillat in på kontot sen. behöver verkligen det.
lisa shoppade lite mer saker.
sen gick vi till systemet och inhandlade dricka till fredagens festligheter.
och så köpte vi varsin jättesöt spargris i transparent plast för tio kronor, som står i min bokhylla med massa enkronor och femtioöringar i (pengarna fick vi alltså inte med i spargrisen, de har jag lagt i själv).
- hjälpt ronya att flytta.
my neighbor on top, så att säga.
hon bor rakt ovanför mig.
när jag och lisa kom från stan hade hon och grabbarna redan burit en jävla massa saker, men det fanns en del grejer till som skulle dras på manickenvagnen och bäras fyra trappor upp.
vi var klara med det mesta vid sjuttonsnåret och då bjöd söta ronya på pizza som tack för hjälpen.
- fått veta att jag klarade seminariekompletteringen från i höstas.
så jävla skönt! snart trillar poängen in i ladok också, så jag kan registrera mig på torsdag och sedan skicka studieförsäkran till CSN så jag får pengar senast den tjugofemte.
- fått sålt kurslitteratur från arbetsrätten.
plus etttusenetthundra kronor.
- beställt kurlitteratur till kursen som börjar på tisdag.
minus åttahundrafemtiofyra kronor.

idag har jag inte:
- skrivit på min uppsats.

nu ska jag:
- sova,

så att jag:
- orkar gå upp tidigt och uppsats:a imorgon.

Kommentarer
Postat av: annieellen - ett maskrosbarn

Du är sååå duktig ju, gör en massa viktiga saker som jag också borde göra men inte orkar...



Btw, diskursboken (läs: djävulens bok!!) har du kvar den?

Postat av: lotta

re: annieellen:

Förutom seminariet har jag ju inte gjort det jag borde (läs: uppsatsen). Jag har kvar diskurs-boken! Bara att komma förbi och låna - säg till om du behöver hjälp :) I loooove diskursanalys :D

2010-01-14 @ 00:28:28
URL: http://elvin.blogg.se/
Postat av: Nina

Vet inte fröken med akademiska kunskaper att man inte ska skriva etttusen med tre t? ;) Haha. Bara för att jag är totalt uttråkad sådär..

2010-01-14 @ 21:56:21
URL: http://finanina.blogg.se/
Postat av: lotta

re: Nina: Haha, jo - det vet jag faktiskt :) Men tycker det är mycket finare sådär :)

2010-01-15 @ 09:41:55
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback