navid modiri & gudarna.



här sitter jag och försöker plugga, och vad kommer jag på då?
jo! att jag inte har lyssnat på navid modiri & gudarna sedan någon gång under tjugohundraåtta.
det är ett underbart band.
det är underbar musik.
det är underbara texter.
man kan inte sitta still, man kan inte inte bli berörd.


men de ska ses live, det ska de.

tyvärr har inte spotify deras grejer före tjugohundraåtta, men det är det man har youtube till.

    

navid modiri & gudarna, hultsfred 2007.

jag måste få säga (ett urdrag från en av deras bästa låtar)

jag måste få säga
begrav mig med penna och med block
så även om jag ligger nergrävd
tar orden sig opp
ni kan räkna blint med mig
även när jag är borta
för när jag kommer tillbaka
kommer marken börja skaka
och dom som inte e galna
blir galna
saknar det dom aldrig haft
nio miljoner stackars människor i sverige
hänger ut sin längtan
och dom fortsätter säga till oss

"det finns en gräns som du borde känna till
det du får är inte samma som du vill
det finns tillfällen då du måste ge upp"
jag säger: ha ha ha, försök å tvinga mig!

Kommentarer
Postat av: annie pinky

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

jag visste inte att du lyssnade på navid och gudarna..

dom är helt underbar. å precis som du skriver - live ska det helst vara.. aaaaa jag blev helt überlycklig nu.. äntligen ngn som förstår vad det handlar om :D wiiiiiiiii!



Postat av: lotta

re: annie pinky:

Klart jag lyssnar på dem! De är ju underbara! Upptäckte dem innan Hultan'07 när jag kollade in mindre kända band på spelningslistan - sen var jag fast! Det är underbart! Det roliga var även att jag kände igen delar ur låtarna, gick in på sockerdricka.nu och insåg att jag listat Navid som en av mina favoritpoeter (så inte konstigt att låttexterna kändes igen) :)

2010-01-08 @ 16:31:22
URL: http://elvin.blogg.se/

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback