ström, inte ström, ström, inte ström...



ja, så har de senaste snart två timmarna sett ut här i örebro och på campus.
eller ja, inte campus (uni och kåren har lyst) men bostadscampus har varit becksvart.
alla gatlampor var också släckta, runt bostadshusen.
det enda som lyste (och som irriterade oss något enormt) var parkeringsautomaten.
hur, liksom?

först mellan tjugoett:tjugofem till tjugotvå:tjugofem, minus cirka trettio sekunder när det kom tillbaka.
då satt jag hos ronya, eftersom hon är mörkrädd.
efter den där timmen tänkte vi att nu kan det ju för fan inte hända igen.
så jag gick ner till mig och hoppade in i duschen.
i förbeyggande syfte tände jag ändå ett värmeljus i badrummet och tur var det för pang! så var det becksvart igen och där stod jag i mörkret (förutom ljuset) med schampo i hela håret.

nu hoppas jag innerligt det fortsätter vara ström.
min uppsats ska in imorgon bitti klockan åtta.
jag har inte råd att förlora tid.

linnea tror att detta är en kupp från kommunen mot oss studenter.
jag är villig att hålla med.
jag säger även som calle: jag ska kräva pengar för denna förlorade timme!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback