Kort & gott.



Om mig
Namn
: Lotta Elvin
Personnummer: 850309
Uppväxt: i Linköping
Bor: i Örebro sedan augusti 2007

Personligt varumärke: Engagerad;
I allting jag åtar mig. Såväl i studierna, det ideella engagemanget, min vänner, på arbetsplatsen, min familj.

Är: En "typisk" student;
Ambitiös, kåraktiv, föreningsaktiv, fattig, festglad...



Just nu
/ snart

Gör: Läser sociologi på avancerad nivå vid Örebro universitet.
Avklarat: 30 hp av 60 hp (30 hp to go)

I kalendern:
- Jag blir 26 år 9/3
- Tjällossningen, Örebro 8-10 april
- Påsk i Linköping
- Absolut Gotland, Kneippbyn 19-22 maj


Framtiden

I vår ska jag skriva min masteruppsats i sociologi, 30 hp. Jag har ännu inte bestämt ämne för den men det lutar åt någonting som berör kärlek som grundläggande för självförverkligande. Sociaplsykologi, helt enkelt. Det återstår att se hur tankarna formuleras och mynnar ut i den uppsats.

Min dröm just nu är att få en doktorandtjänst i sociologi, helst vid Örebro universitetet men jag har ingenting emot att flytta på mig heller. Anledningen till att jag vill doktorera är dels för att jag vill ägna mig åt forskning och det som intresserar mig, få lite mer fria händer. Jag älskar att lära mig nya saker och det kliar alltid i fingrarna om jag inte får ny kunskap. Den största anledningen till att jag vill stanna kvar i universitetsvärlden är dock för att jag vill undervisa och handleda. När jag undervisar eller när jag hjälper kompisar med uppsatser - det är då jag mår som bäst! Jag fick föreläsa om min C-uppsats för psykologistudenterna, termin åtta, i våras och det var den roligaste upplevelsen jag haft! Jag har alltid tyckt om att hålla i presentationer och tala inför grupp men att dessutom se studenterna anteckna febrilt, ställa frågor och väcka diskussion och tankar såväl hos mig som hos dem själva - det är en obeskrivlig känsla! Att få göra det på heltid är en dröm.

Om jag inte får en doktorandtjänst direkt efter examen (vilken jag planerar att ta ut i juni 2011) eller om det inte finns några lediga tjänster, lockar arbetsmarknaden också. Jag är utbildad personalvetare och skulle helst vilja arbeta inom utvecklingsområdet, till exempel kompetensutveckling, coaching, teambuilding, ledarskapsutbildning med mera. Jag brinner inte mycket för att anställa folk, än mindre att avveckla folk. Jag ser hellre potentialen hos den befintliga personalen och vill arbeta med den.

Vi får se vad framtiden stakar ut för mig. Det blir som det blir.
Jag tar en dag i taget och lever i nuet, även om drömmarna om framtiden finns.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback