rain.



still no answer.
neither from the universities or from one person.
damn.
i want to know. now!!!



ser på the holiday och dricker te.
springer till datorn då och då. kollar.
still nothing.
det står ju "idag" så det måste ju vara före nollnoll:nollnoll i alla fall. jag tänkte dock sova vid tjugotre eller så, åtminstone krypa ner i sängen. kanske läsa en bok jag lånat av tanja (förresten måste du ju få tillbaka dem också, tjejen! jag är snart klar med första. men det går ju snabbt att läsa).


jobb idag. halv åtta till femton.
klockan tretton:nollnoll kom ytterligare fyrtio lunchgäster infarandes i restaurangen, vilket vi inte hade räknat med. lite smått panik och vi förlorade nog tjugo kunder eller så då fisken tog slut. men inte så konstigt. vi sålde till etthundratjugo personer mer jämfört med samma dag förra året. det är bra!
så imorgon är vi förberedda på mer folk jämfört med föregående år.
det är tydligen tre andra restauranger som har semesterstängt samtidigt, andra somrar har det varit en eller två i taget, så nu kommer alla till ganymeden istället. bra för affärerna, stressigt för oss. vi är ju bara tre denna och nästa vecka. det går, men man hamnar efter med städningen.


stackars bella.
hon vurpade på cykeln på väg från freddan ner till stan. djurgårdsgatan. pang!
så nu har hon gipsad högertumme och är sjukskriven i fyra veckor. ajaj.
så typiskt.
på vägen ner till stan också.
det var en mycket otäck vurpa. usch. jag blev livrädd och nyktrade till av chock.
men tur att hon inte slog i huvudet eller käkarna värre i alla fall. det kunde gått mycket mycket illa. en taxi kom ju också. hade hon svängt en meter innan, eller om taxichauffören inte varit lika uppmärksammad hade hon blivit påkörd också. ryser när jag tänker på det. alkohol + cykel = big no no!

när andy tagit över bella, följde henne hem då han ändå skulle åt det hållet, åkte jag vidare in till stan och slöt upp med fredrik och calleharrys/riva/bk. en timme ute fick jag ungefär. lite drygt. riktigt roligt! halv tre fick calle för sig att beställa in drinkar. of course. sexor. ajaj. haha.
och som ni kanske såg var jag hemma ganska sent (tidigt?)... hehe.


jobb igår på ikea. sista dagen!
någonsin!
(om jag inte behöver extrapengar någon gång sådär. sen blir det säkert ett annat ikea-varuhus i någon annan stad då jag flyttar. extra stash som studen är inte helt fel.)
var faktiskt inte alls särskilt bakis. gick nog mest och oroade mig för bella.
massor igår! hela dagen! helt sanslöst. jobbade över femtio minuter. tre stycken av oss som stängde disken. det gick liksom inte att stänga av maskinen. det var full rulle konstant. ujuj.


nu ska jag se klart filmen och bara vänta på mitt antagningsbesked. försöka krypa i säng om en timme eller så också.


från och med imorgon till och med på torsdag morgon (två nätter) bor lillasyster hos mig. mamma och pappa ska på campingtripp med häst och vagn tillsammans med två kompisar. tina tycker inte om att vara själv i huset på nätterna, vilket jag har full förståelse för, så hon gästar mig istället! det blir en one tree hill-afton imorgon. mys. och tvättstuga. suck. inga rena strumpor typ.


och ute bara regnar det.
håll tummarna för mig!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback