underbar helg!



nu är jag tillbaka på närkeslätten igen efter en väldigt lugn och avkopplande helg hemma i linköping tillsammans med erika!

vi kom dit i torsdags kväll.
hem och äta mat, prata med familjen och sen sova.

i fredags gjorde vi ingenting på dagen.
sov länge, åt frukost, gjorde oss i ordning, åt våfflor och sen bar det av till helle och jocke i haninge. där fanns även bella-bus på plats och de hade köpt fläskfilé som vi grillade och åtnjöt tillsammans med potatis i ugn med rosmarin, tsatziki, grekisk sallad, bröd med rosmarin och vin/öl. mums! årets första grillning!

i lördags gick jag och erika på stan och turistade.
det är roligt att turista i sin egen stad.
hem och göra sig i ordning.
påskmiddag hos oss med familjen engström i vanlig ordning.
måla ägg och äta påskmat.
det blev ingen utgång för mig och erika. vi orkade inte.
spelade alias med päronen istället.
vi vann!

i söndags tog vi oss upp ur sängen vid lunchtid.
ut på en tretimmarspromenad runt stan.
upp till majelden och kolla på utsikt. vidare till vattentornet.
ner till ekkällan och följa tinnerbäcken.
kisspaus på sjukhuset.
upp till belvederen och vidare till jättegrytorna.
sen tillbaka till tinnerbäcken en sväng och sen hemåt.
underbart väder!

landade i bågen vid halv fyra idag.
tog en power nap på trettio minuter och åt mat.
sen vidare till bärseback och sovsalsvaktsmöte med första hjälpen-utbildning och säkerhetsgenomgångar inför tjällossningen i helgen.

tillbaka till bågen fast till ronya som klippt ihop en drygt femtio minuter lång film om min tid i örebro.
underbart.
tack, älskling!

nu hägrar sängen och bilder får ni se när jag skaffat ps på nya datorn.
sov gott!

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback