uppsatsslutspurt!



blogg.se har gjort om när man loggar in.
spännande.
får se om det är bättre än förut.


nu är kaffet klart.
dokumentet med c-uppsatsen är öppnat.
here we go.

klockan åtta:nollnoll imorgon bitti ska den senast in.
antingen blir min dag kort och effektiv.
eller så blir den lång med en följande lång natt på det.
det beror helt på hur min hjärna hänger med idag.



check-list för resten av dagen (i denna ordning):

[X] göra klart småändringar på förslag av handledaren (på de ställen jag faktiskt håller med)
kl 14:01:
detta gjorde jag klart väldigt fort sedan jag publicerade inlägget. däremot tycker jag inte om när handledaren vill att jag skriver om en mening så ordet "man" kommer med. speciellt inte när jag skriver en uppsats om jämställdhetsarbete - vem är "man"? ska mannen bli norm i min uppsats också? nähä.

[X] se till att begreppet "systembevarande jämställdhetsarbete" blir lite tydligare i teoridelen
kl 14:02
jag tror att det är tydligare nu. jag hoppas det. det är så svårt att förtydliga saker som för en själv är helt självklara. jag ska se om ronya förstår det sen.

[X] skriva om mina diskussioner om ovan nämnda begrepp i min analys
kl 17:28
äntligen klar med detta. hoppas bara det är tillräckligt tydligt nu. ronya får avgöra, om hon hinner läsa. jag blir blind på mina egna ord och mitt egna resonemang.

[X] skriva om slutdiskussionen som numera liknar en sammanfattning mer än en diskussion
kl 18:12
ja, nu har jag skrivit om slutdiskussionen. det är så svårt att få ihop det. jag vet inte alls om det är bra. och min handledare litar på att jag fixar det. det återstår att se. jag kan ju inte få mer än ett nej. får se hur det verkar sen när man läser igenom hela uppsatsen. jag har i alla fall knutit ihop titeln med slutdiskussionen. det är jag väldigt nöjd med.

[X] gå igenom ronyas kommentarer
kl 02:10
ronya läste två kapitel, plus lite till, på dryga fyra timmar. men det är så mycket bättre nu! resten av mina språkliga tabbar har jag nu sökt fram och ska fixa till. varför har jag till exempel skrivit "jag" så ofta? det brukar jag inte göra i uppsatser. måste ha gått väldans fort där innan sista utkastet skulle in. och min handledare kommenterade det inte ens. weird. men nu ska det ändras på!

[X] skriva sammanfattning
kl 01:35
inte helt klar. resultatet ska in på några få rader. hur ska jag lyckas?
kl 03:10
resultatet är inte helt bra men det får vara såhär. orkar inte mer. kan inte få annat än komplettering på det. hoppas jag.

[X] översätta sammanfattningen till abstract
kl 03:20
jag försöker. googles översättningsprogram är inte det bästa.
jag saknar min engelska så som den var på
IB. den är helt borta. inte mycket känsla kvar i fingertopparna för det språket. damn me. det får nog bli till att jobba utomlands. det här är pinsamt.
jag var bättre på engelska som sjuttonåring än jag är nu. ajsingbajsing.
kl 04:02
ja, det var inte det lättaste. men nu är det väl översatt begripligt i alla fall.
alla begrepp om jämställdhet som krånglar till allting. dumt.


[X] fixa fotnoterna
kl 05:45
detta tog längre tid än jag trodde. suck.
men nu är det så snyggt det kan bli med alla mina internetkällor från örebro universitets hemsida  i ett kapitel.


[X] fixa innehållsförteckningen och annat så det ser snyggt ut
kl 05:48
snyggt. fint. allt fick plats på en sida, efter att jag gjort det i storlek tio. eller inte alla rubriker, men underrubrikerna.

[X] spara som pdf och maila in
kl 05:51
uppsatsen är inskickad! så jävla skönt!
allting tog en evighet och jag orkade inte ens läsa igenom den själv en gång.
det blir som det blir nu.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback