cocoon.



ledig idag.
eller arbetssökande som det så fint heter. hade kunnat jobba, men ingen ringer.
camilla ringde dock och undrade om jag kunde jobba åt henne på torsdag, och det kan jag ju.
sen ringde carina (min chef) och frågade om jag kunde ta ett extrapass imorgon, hjälpa till där det behövs - främst linjen, disken och korven. i den ordningen hjälpen behövs liksom.
sen sa hon att jag skulle komma in till henne i morgon så vi kunde prata lite. hoppas, hoppas, hoppas det är jobb hon vill prata om. jag var ju inne hos henne för två veckor sedan och undrade, och sa som det var: att om jag inte kommer in i uppsala blir jag ju kvar, men vill då inte vara enbart behovsanställd. jag vill veta att jag klarar mig varje månad. hyra, räkningar, mat och så vidare. ni vet. allt. och då sa hon att de övervägde att ta in ett extrapass varje dag (det jag har i morgon alltså) för vi har ökat försäljningen enormt under sommaren och det ser ut att fortsätta. det går bra för ikea linköping. riktigt bra. och då sa jag ju direkt att jag var jätteintresserad av de timmarna + mina varannan helg (som är fasta).
så jag hoppas innerligt att det är det hon vill prata om. så jag får fasta timmar.
håll tummarna för mig där ute!

sov alldeles för länge idag. surprise? haha, nope.
efter frukost (brunch, kanske jag ska säga) cyklade jag till jysk (inget att hämta), plantagen (en växt, en kruka och två ljuslyktor), maxi (snus, tomater, potatis och rostade solroskärnor - mums! dessutom lämnade jag in min ansökan om ica kundkort - diding! vuxenpoäng till lotta!), biltema (köpte en skohylla med tre plan - kalas! den går ju in perfekt hos mig då jag faktsikt mätt avståndet mellan väggen och byrån, tänkte jag. men nej, då. jag hade ju inte räknat med listen på byrån som mäter en centimeter så NEJ, den jävla hyllan går inte in hela vägen till väggen! det ser lite roligt ut, men skorna slipper ju stå på golvet i alla fall. sååå typiskt mig!).
sen har jag städat lite, eller plockat iordning är väl rätt ord. börjar bli hemtrevligt här nu. rosa, rosa, rosa är det i mitt rum! cerise. fint! bara gardiner som fattas och att fixa upp hyllan i köket!

nu väntar jag på nya prison break.
spännande.


but i'm on your side
and i don't wanna be your regret,
i rather be your cocoon.
- - -
you said this was all you have
and its all i need
but blah blah blah
because it fell apart
i guess it's all you knew
and all i had
but now we have
only confused hearts


jack johnson - cocoon.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback