nyttodag.



har snart städat klart lägenheten.
slängde precis in första tvättomgången (tre maskiner).
jag blir så förbannad på folk som har bokat tvätttid, fast de inte vill ha den men inte tar bort bokningen! jag kunde ju fått en tidigare tid! damn you!

ska nog ut och springa en sväng i ryd-spåret då sista maskinen är inkastad. då är jag tillbaka lagom så jag kan hänga upp den.
måste promenera till ica och handla något att äta. göra omelett, kanske? det är billigt.
sen blir det dusch, göra sig iordning och öppna vindunken som står på kylning just nu.

sen är det kalas!
får se hur många som dyker upp. just nu lutar det åt att det är jag och claes. alla andra bangar - tråkmånsar! hoppas bara bodil dyker upp, så hon kan göra en såndär finfin fläta igen! den från igår sitter visserligen kvar, men tror jag vill tvätta håret efter fem kilometer i spåret...

Kommentarer
Postat av: s

eller när folk som inte har tvättid snor torkrummen så att man får hänga blöt tvätt över hela lägenheten. har hänt miljoner gånger. speciellt när vi bodde i lilla ettan. då var inte roligt!


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback