say you're sorry.



segt idag på jobbet.
blev senare igår än vad jag tänkt.
drog till malin för att träffa anna e (främst) innan hon flyttar till stockholm. dessutom har ju hon varit i englad mer än hela sommaren. jag såg henne i all hast på dansgolvet på harrys i torsdags. jag och fredrik drog till hejdegården vid halv elva, stannade en timme för då skulle flickorna göra stan.
sen satte sig jag och fredrik på storan och drack drinkar. trevligt.

idag regnade det.
massor.
och vart tar allt folk i hela linköping vägen då?
jo. precis. till ikea.
ojoj.
så här mycket jag och bodil hade att göra i korven idag, har jag inte sett på hela sommaren (förutom den torsdagen jag stod i linjen och vi slog vårt gamla försäljningsrekord med sex tusen). sista kunden lämnade kassan vid halv sju (då jag och bodil egentligen ska sluta. ha städat, räknat kassor och gått med sopor). vi hade städat så mycket vi kunde, men sista kunden ska få köpa korv så allt var långt från klart. så vi stämplade ut tio över sju. mertidstillägg, ja tack!

bäst idag var i alla fall:
surkärringen (eller klimakteriekossan): som tiltade på mig då jag råkade lägga en plastpåse med godis som hon skulle ha i lite korvspad innan jag lade ner den i påsen. jag sa lugnt och snällt att jag självklart hämtar en ny till henne, men hon var redan sur och vresig. röt istället: ni kan väl städa lite här emellanåt?!
haha. vi städar emellan så många kunder vi kan. men det är inte lätt då kön går ända till byten & återköp och vi är lagom stressade bakom disken. och korvar droppar faktiskt korvspad - så är det!

den vresige mannen: som beställde fem korvar. han innan hade beställt sex korvar. jag stod och langade för fullt och vet att jag la upp totalt elva korvar. men uppenbarligen fick mannen en korv för lite. jag frågade bara hur många han fått (hans kompis en, han höll i en och hans fru hade gått iväg med uppenbarligen bara två korvar). han sa att han bara fått fyra, men jag ifrågasatte ju det då jag trodde att hans fru tagit tre. han bad henne komma tillbaka och visa att hon bara hade två. (tydligen hade han innan tagit fler korvar än han skulle). bodil sa direkt: förlåt! det var inte meningen, alla gör fel ibland - du får en korv till! jag sa: ojdå, jag fixar det direkt!
då blänge gubben på mig och sa: be om ursäkt du också!
haha. shit liksom.

regnade då jag åkte hem. dyngsur. in i duschen och nu har jag slappat i soffan.
pratat i telefon i ett par timmar med diverse olika personer.
mest med anna. louise kan gå på uppropet åt mig på fredag i uppsala, eftersom jag inte kan. jag ska ju till göteborg med ikea! fan vad kul vi ska ha det! spela fotboll, dricka öl och sova med allt folk från alla varuhus i hela sverige som deltar (och norge med för den delen) i en skola. nice!
hoppas jag får en plats i uppsala så jag kan lämna den här stan. det är på tiden. det har det varit länge. nu jävlar!

sen pratade jag med älsklingsmika också. vi har en plan. tihi.
hemlis.

nu ska jag nog borsta tänderna och krypa ner. helt slut.
god natt!

Kommentarer
Postat av: Tessie

det är bra lotta! stå på dig! det är väl självklart att korvar droppar ;)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback