byggninge '06.



söndag till tisdag befann vi (jag, helle och bella) oss i studsvik utanför nyköping, på en "gård" som heter byggninge. bellas släkts lantställe med andra ord (hennes mormors barndomshem).
det var jättefint och pittoreskt! och vädret var underbart!
på bilden syns alla husen (nästan) uppifrån berget, och det ensamma huset är the kellerman residence där vi bodde (jag i bellas rum, helle i jimmis och bella tog sin pappas plats som jobbade och slet i linköping).

    

det mest pittoreska var nog ändå dasset. helt underbart. dass med utsikt - det ni! där kunde man sitta länge... hehe.

         

söndagen då vi kom framåt sjutiden såg ut som följande: rundvisning. åka båt med bellas pappa (han skulle lära henne hur man körde). grillat. vin (massa vin)! kortspel med bellas mamma (bella vann, morrans. jag ledde så länge! tvåa fick jag sluta.). sen var det nakenbad i natten (runt tre-tiden sådär). mysigt.

måndagen var det båttur! bella körde. ingela var rädd. helle och jag tyckte det var underbart! ut till en ö där vi solade och badade. och grillade korv. med var också bellas moster ylva med man anders och dotter bea. även den lilla minitaxen abbe fick följa med (tio veckor gammal, och så söt!).

              



måndagskvällen blev det en tur till trosa. skulle äta glass och titta på båtar. men precis då vi skulle beställa så brakade helvetet lös! blixt och dunder. nästan läskigt (eller jag tycker det var det, är ju rädd för åskan). så vi stod under ett tak och åt glass (mycket gott!). sen slutade det regna, men det mullrade fortfarande.

         

helle och jag hittade vår nya arbetsplats (som tyvärr var stängd), hehe:



valde att käka mat i trosa istället för att laga hemma, pizza blev det. hemma igen runt tio-tiden. lite vin. sen sängen.

tisdagen var det strålande väder! stranden var det som gällde! helt underbart!
vi fick se orm i vattnet, och sork i vattnet! den var så söt. simmade och sprang på stranden (dyngsur). antaligen jagad av ormen kom vi fram till, för den hade fart som om det gällde liv eller död. stackaren.

    

en helt underbar minisemester! och jag ville inte åka hem (åkte runt åtta på tisdagkvällen. jobb idag och flera dagar framåt. uschans!).

Kommentarer
Postat av: annika

guuuuuuuuuu va bilder! va duktig du är! hur blir det med fiket då? kan ni fredag eftermiddag? kram kram

Postat av: Tessie

vilken härlig resa! jag, maja, thomas och macke tog också en sväng ut till majas land. det var underbart! har inte haft så mycket sånt i min uppväxt, stadsbarn som jag är. men där fick jag min livs första fästing. det var lite otäckt

2006-07-27 @ 17:57:42
URL: http://tessiee.blogg.se
Postat av: s

haha, vilket mysigt dass!

2006-07-29 @ 16:36:57
URL: http://ollikk.blogg.se

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback