give me inspiration.



åh, ge mig inspiration!
jag är fylld av så mycket, men jag får inte ut någonting.
jag vill skriva.

jag vill skriva som jag gjorde förr.
men orden finns inte längre.
jag säger som du, annika.

men en dag ska jag också skriva en bok!
det ska jag!
jag vet inte vad den ska handla om.
jag vet inte vart jag ska börja.
men jag ska skriva en bok.

jag vill skriva dikter.
jag vill skriva noveller.
och jag vill få tillbaka känslan för ordens makt.
det enda som kommer till mig emellanåt är små ord och fraser. inget helt. inget färdigt.
bara kladd.

men en dag ska allt kladd bli en bok. och då får ni köpa den i affären. och säga att ni kände mig.
jag vill bli berömd skribent. författarinna. poet.
på heltid eller vid sidan om ett annat arbete.
men jag ska skriva en bok. det ska jag.

Kommentarer
Postat av: sandra

jag köper din bok, om du köper min =)


lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback