work & party.



det gick jättebra att jobba på mezzo igår. det var dock inte mycket folk så egentligen var jag ganska överflödig där, men det gav mig ju chansen att lära mig allting. så nu kan jag kassan, jag kan värma mat och jag kan göra kaffedrinkar! ;0) och lägga upp allting snyggt på tallriken. han ville dessutom att jag skulle jobba mer om jag jag kunde. kanske nästa lördag redan. bra med två jobb. jag skrev upp alla dagar jag inte jobbar på ikea i sommar och sa att han kunde ringa då om det krisade. det blev väl en till två dagar i veckan. sen kom jag på att det kanske innebär (om jag har tur i oturen) att jag får jobba varje dag hela sommaren. men, men. pengar måste man ju också ha. hehe.

i går var det mys med lillasyster. det var... mysigt =0) mat på la'scala och sen film hos mig. sen somnade jag i från henne någon gång där på natten, men det var nog bra. jag började ju jobba klockan åtta i morse. rise and shine klockan sju:nollnoll. usch. och sen låg hon där i soffan och sov så mysigt då jag var tvungen att gå. usch. lite avis var jag.
lugna dagen på ikea idag i alla fall. inte mycket folk. en liten lunchrusch men det var allt. har slevat köttbullar och skurit kotlettrad för glatta livet. haha.

ikväll kommer det folk hit. cirka tolv personer. sen är det utgång.
så nu måste jag sätta fart. bädda sängen, diska, bära ner sopor och in med mig själv i duschen!
sen är det bara att öppna första ölen och ta det lugnt.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback