horses.



underbart väder att rida i hade vi!
det enda som var lite besviket var att vi fick dela på nittio minuter, två grupper, för de hade inte hästar till alla fjorton. så man fick bara rida cirka fyrtio minuter. synd.
men mycket tölt och galopp blev det i alla fall!
men man han ju bara värma upp innan andra hälften skulle rida tillbaka. det var då man precis kommit in i tölten. det är lite knepigt först.
jag fick rida mjölnir igen! red honom första gången jag red där. tror det var tredje gången nu faktiskt. sen red jag en annan och sista gången red jag en häst som hette siw. det var den bråkigaste av de alla (jag hade ju mest ridvana). fick gå sist för hon sparkade de andra hästarna och så ville hon inte tölta. istället satte vi av i flygande pass! förbi hela ledet! jag var överlycklig, det var så häftigt! men ledaren tyckte inte det. men, men. det var ju inte meningen. jag tyckte ju det var kul, så jag stannade inte. fel av mig, jag vet.
mjölnir är deras kraftpaket. mycket krut i den hästen. därför jag fick honom. hon frågade ju efter ridvana och då jag sa tretton år och att jag ridit islandshäst flera gånger, både turridning och privat, fick jag honom. vilken fart vi fick! men så saktar ledaren ner. typiskt.

de hade föl också!
underbara!
jag fick hälsa på två!
den ena hade mika lirkat med jättelänge, men han kom inte fram. jag satte mig på huk och sa kom snygging! och han kom direkt. det funkar alltid med pojkarna ;0) hehe. mika blev lite avis. varför får du hälsa, och inte jag? men hon fick sen också.

men jag saknar verena. hon är i uppsala nu.
lägger upp en bild på henne för att hon är so go, lägger upp en på hugin också (född 11 mars 2005), och en på hugin och virrans nos för att jag älskar den bilden!

nu är det duschen (luktar häst och hund) - sen sängen!
tentegenomgång i morgon. usch, usch.

                                                    
                                             

VERENA
1993
Alwind, Vanessa

HUGIN
2005
Harras, Verena




Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback